Sziget - NFH: eddig a vizsgált üzletek csupán 20 százalékánál volt valamilyen fogyasztóvédelmi probléma

2009.08.14. MTI

Nagyon jók a fogyasztóvédelmi tapasztalatok a Szigeten, eddig a vizsgált üzletek mindössze 20 százalékával voltak kisebb problémák a fesztiválon, míg országosan ez az arány a 40 százalékot is eléri - mondta Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója csütörtökön Budapesten, a rendezvény helyszínén tartott sajtótájékoztatón.

A főigazgató tájékoztatása szerint a mintegy 150 üzlet kétharmadának vizsgálata során eddig mindössze 150 ezer forintnyi bírságot szabtak ki a fogyasztóvédelem munkatársai. Mint hozzátette, az itt talált problémák többsége csak kisebb súlyú volt, a hatóság az esetek többségében csak figyelmeztetéssel élt; vásárlói megkárosítás miatt a vizsgált százból csupán 3 esetben kellett intézkedni, s ezek mértéke sem tekinthető jelentősnek, hiszen összesen mintegy 230 forintról volt szó.

"Kiváló a nyugtaadási fegyelem, egyetlen olyan esettel sem találkoztunk, amikor megsértették volna a nyugtaadási fegyelmet, ezért azt tudom mondani, hogy aki kijön a szigetre, az összességében tisztességes körülmények között élvezheti az itteni vendéglátóipari egységek szolgáltatásait" - mondta Wittich Tamás, hozzátéve: tavaly is csak egyszer "futottak bele" olyan esetbe, hogy nem adtak számlát.

A főigazgató úgy vélte: a pozitív eredményekhez nagy mértékben hozzájárult az, hogy a Sziget fesztivál esetében a kitelepült vállalkozókat a fogyasztóvédelem munkatársai előre tájékoztatták arról, hogy lesznek ellenőrzések, és arról is, hogy milyen szempontok szerint vizsgálják az üzleteket.

Mint Wittich Tamás hozzátette, a Sziget végén, a fesztiválozók elutazásának napján vizsgálják majd a taxitársaságokat is, s megpróbálják kiszűrni a tisztességtelen szolgáltatókat.

A főigazgató szót ejtett arról is, hogy a hatóság első alkalommal települt ki sátorral a fesztiválra; a Civil Faluban található programhelyszínnél az érdeklődők a fogyasztóvédelmi ismereteket mérő, 13 plusz 1 kérdéses tesztlapot is kitölthetnek.

Ezzel kapcsolatban a főigazgató elmondta, hogy nagyon jók a tapasztalatok, hiszen az eddig kitöltött 150 tesztlap 20 százaléka hibátlan lett, 50 százalékában pedig a helyes válaszok aránya a tízet is meghaladta. Ugyanakkor kiderült az is, hogy az érdeklődők a legkevésbé a szavatossági jogok érvényesítésével és az akciós termékek visszaválthatóságával vannak tisztában.

A sátornál az NFH munkatársai egy gyorsteszt segítségével ingyenesen bevizsgálják a testékszereket vagy a fülbevalókat is. A teszt során azt vizsgálják, hogy az ékszer tartalmaz-e nikkelt, ami allergiás tüneteket is kiválthat, ha kioldódik.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM
NEMZETI FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG