Október 1-től megszűnik az ügyfélkapus regisztráció idejének korlátozása. A szolgáltatás mindaddig a regisztrált felhasználó rendelkezésére áll, amíg azt meg nem szünteti

A 2009. október 1-vel érvénybe lépő változás kényelmesebbé teszi az Ügyfélkapu használatát, mivel az a korábbi gyakorlattól eltérően nem jár le öt év után. Az ügyintézés biztonsága érdekében viszont legfeljebb két évig érvényes csak a regisztrációkor választott jelszó.

A 2009. október 1-e előtt regisztráltak jelszava 2011. október 1-vel jár le. Ha valaki 2009. október 1. után regisztrálja magát, vagy megváltoztatja jelszavát, az új jelszó az ettől az időponttól számított 2 évig lesz használható. (Természetesen a regisztráció során ennél rövidebb érvényesség is beállítható.)

A folyamatos és zavartalan ügyintézés biztosítása érdekében a Központi Rendszer a jelszó érvényességi idejének lejáratát megelőzően 3 alkalommal figyelemfelhívó levelet küld a az Ügyfélkapu nyilvántartásban szereplő felhasználók e-mail címére: a lejárat előtt 1 hónappal, 1 héttel, valamint a lejárat napját megelőző napon figyelmeztet a jelszó lejártára. Ezzel a szolgáltatással segítik, hogy a felhasználók új jelszavukat a megadott határidőn belül rögzíthessék.

Az Ügyfélkapuról

Az Ügyfélkapu igénybevételével az internetes felhasználók regisztráció után egyetlen belépéssel használhatják a kormányzati elektronikus szolgáltatásokat. Az Ügyfélkapu használatának feltétele a regisztráció, amelyet személyesen bármely okmányirodában vagy interneten digitális aláírással lehet megtenni.

Az ügyfélkapus regisztrációval rendelkezők száma 2009. augusztusában már meghaladta a 780.000-es számot. Az Ügyfélkapun keresztül elérhető szolgáltatások száma folyamatosan bővül.