Közbeszerzésről érthetően - fókuszban az elektronikus közbeszerzés | Budapest, 2019. április 4. csütörtök | Regisztráljon most!

Lemondott az ORTT-elnöke - November 30-val távozik posztjáról Majtényi László

2009.10.30. MTI

Lemondott elnöki tisztségéről az Országos Rádió és Televízió Testületet (ORTT) másfél éve vezető Majtényi László. Közlése szerint a két országos kereskedelmi rádiófrekvencia pályázata körül történtek voltak döntése kiváltó okai.

November 30-val köszön le, mert időt akar biztosítani az utódját jelölő két közjogi méltóságnak, "hogy keressen egy áldozatot erre a munkára", és le kívánja zárni a folyamatban lévő ügyeket - nyilatkozta. "Van egy csomó kész programom, ami az elnökséghez kötődik, meg kell írnom a különvéleményeimet az ORTT rossz döntéseihez", valamint folyik a parlamentben a médiahatóság jövő évi költségvetésének vitája - sorolta.

Majtényi László döntéséről a nap folyamán tájékoztatta az őt a posztra jelölő köztársasági elnököt és a kormányfőt. Közlése szerint a levélben az olvasható: "Azon a napon, amikor az Ön jelölését követően az Országgyűlés megválasztott az ORTT elnökének, úgy foglaltam össze elnöki programomat, hogy legjobb tudásom szerint azon fogok munkálkodni, hogy minél közelebb vigyem a médiahatóság működését a közpolitikához, miközben távol tartom a pártpolitikától. Tekintettel arra, hogy ennek a programnak a végrehajtása - függetlenül az intézmény munkájában elért egyéb sikerekről - teljes mértékben lehetetlenné vált, 2009. november 30-i határnappal lemondok elnöki megbízatásomról és testületi tagságomról."

A Köztársasági Elnöki Hivatal esti közleménye szerint Sólyom László államfő sajnálattal, a lemondás indokait megértve, tudomásul vette Majtényi László döntését.

A nap folyamán az ORTT nyilvánosságra hozta a frekvenciapályázat végeredményét megalapozó ponttáblázatot, amelyből kiderül: az FM1 konzorcium a megszerezhető százból 94 ponttal nyerte el a nagyobbik, az Advenio Zrt. 98-cal a kisebbik vételkörzetű országos kereskedelmi rádiós frekvenciát. A november közepéig általa használt frekvenciára pályázó Sláger Rádió 69, ugyanezért a jogosultságért indulva a Danubius Rádió 75 pontot kapott.

A kisebbik vételkörzetű, most a Danubius Rádió műsorát sugárzó hullámsávért folyó versenyben a frekvencia jelenlegi birtokosa 74 pontot, a Rádió Juventus Zrt. 71 pontot szerzett. A mezőnyt leginkább a 2011-től kezdődő időszakra megajánlható díj húzta szét.

A nap folyamán Dávid Iboly pártelnök bejelentette: az MDF tiltakozik a Fidesz és az MSZP "nagykoalíciós osztozkodása" ellen és elfogadhatatlannak tartja "pártrádiók" alakulását. Mint mondta, a két nagypárt a színfalak előtt "szétszakítja az országot", míg a színfalak mögött, amikor önérdekeikről van szó, egyetértenek, még akkor is, ha az országot teszik ezzel tönkre.

Sérti az új frekvenciakiosztás a demokratikus közélet normáit, valamint a médiafogyasztó közönség érdekeit - áll a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) csütörtöki közleményében. A döntés ellen tiltakozva hangsúlyozták: a testület megdöbbenéssel értesült arról, hogy "két széles körben kedvelt, politikamentes szórakoztató csatorna helyett két feltehetően pártkötődésű rádiónak ad teret" az ORTT, ami "a demokratikus közélet normáit, valamint a médiafogyasztó közönség érdekeit sértő" eljárás.

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szerdán a Fidesz, a KDNP és az MSZP által delegált tagok voksával határozott a két országos kereskedelmi rádió műsorszolgáltatási jogosultságának odaítéléséről; a döntést egyhangúlag hozták meg.

A kisebbik vételkörzetű, a lakosság 67 százalékát elérő - november 18-áig a Danubius Rádió által használt - jogosultságot az Advenio Zrt., a nagyobbik, 81 százalékos lefedettséget biztosító, most a Sláger Rádió adását továbbító hullámsávot pedig az FM1 konzorcium nyerte el hét évre.

  • kapcsolódó anyagok
MÉDIAJOG
ORTT
ÁLLAMFŐ