A háromévi tárgyalás után nyáron elfogadott amerikai adatkezelési elvek megkönnyítik az amerikai cégek számára az európai cégekkel folytatott üzletkötést, de a Pivacy2000 konferencia résztvevoi arra is rámutattak, hogy egyelore meg kell várni, miként szereznek érvényt az európai hatóságok saját – jóval szigorúbb – adatvédelmi törvényeiknek. Hiszen nehéz helyzetbe kerülhetnek az amerikai cégek, ha kénytelenek lesznek biztosítani, hogy európai ügyfeleik hozzáférhessenek a róluk gyujtött adatokhoz, esetleg letilthassák az adatok forgalmazását, míg ugyanez nem illeti meg amerikai ügyfeleiket. Az USA kereskedelmi minisztériuma azzal igyekszik feloldani az ellentmondást, hogy a jövo héten webhelyet indít, amely felvázolja az amerikai cégek számára, mit kell tenniük, hogy a biztonságos adatkezelés területén elfogadott partnernek tekintsék oket az európai cégek. Ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy az európai hatóságok szigorúan megköveteljék az európai cégektol saját adatvédelmi törvényeik betartását, hiszen nem mérhetnek kettos mércével – “nem kritizálhatják az amerikai cégeket, míg elnézoen bánnak az európaiakkal”. Felvetodött az a lehetoség is, hogy az amerikai cégek külön-külön állapodhassanak meg az európai adatvédelmi hatóságokkal – ez viszont ahhoz vezethet, hogy a szigorúbb elvek elfogadása miatt az USA is kénytelen lenne jóval szigorúbb adatvédelmi törvényt elfogadtatni.