Apró hiányosságok az európai elektronikus kereskedők szolgáltatásaiban

2000.11. 8. HVG Online

Jóllehet az európai elektronikus kereskedők fejlesztik szolgáltatásaikat, a kötelzettségek teljesítése terén azonban még van hova fejlődni - derül ki az Andersen Consulting legújabb felméréséből. A kutatás keretében a cég négyszáznegyvenöt megrendelővel tesztelte százhatvankét e-kereskedő teljesítési képességét, fizetési folyamatait és a reklamációk kezelését. A felmérés eredménye szerint a vizsgált kereskedők harminckilenc százaléka valamilyen módon nem teljesítette kötelezettségét, ezek kétharmadánál például a megvásárult árut nem szállították le a megrendelőnek. A kereskedők csupán huszonnyolc százaléka adott információkat a házhozszállítás körülményeiről és ezeknek csak a fele tudta a vállalt feltételeket időben teljesíteni. A tanulmány az egyes országok különbségeire is rámutatott, az e-kereskedők, nyolcvan százalékos teljesítési aránnyal Nagy Britanniában voltak a leghatékonyabbak. Azonban az árukkal és a visszatérítési politikával kapcsolatos információszolgáltatás tekintetében mindegyik ország rossz osztályzatot kapott.

  • kapcsolódó anyagok
KERESKEDELEM
E-KERESKEDELEM