Továbblépés a pénzügyekben: A Raiffeisennél is megjelent a Nyugat-Európában nagy múlttal rendelkező Premium Banking szolgáltatás – interjú Tölgyes Lászlóval a Raiffeisen Bank Premium Banking szegmensvezetőjével.

Új lakossági ügyfélkörnek indított szolgáltatást a közelmúltban a Raiffeisen Bank.  Mit tudhatunk erről az új célcsoportról?

Tölgyes László: Némi késéssel, de nálunk is megjelent a nyugati országokban nagy múlttal rendelkező banki ügyfélkör, melyet a bankszakma prémium szegmensnek nevez. Ez a szegmens a sztenderdizált termékekkel megcélzott, hagyományos lakossági ügyfelek és az egyedi vagyonkezelést igénylő privát banki ügyfelek közötti átmenetet képző réteget jelenti. Viszonylag késői megjelenése ellenére azonban ez az ügyfélkör nem tekinthető kicsinek, számításaink szerint mintegy 250-300 ezer fő okkal tarthatja magát prémium banki ügyfélnek.

Jellemző a prémium ügyfelekre, hogy nem csak a pénzügyekben, hanem az élet minden területén az átlagnál magasabb szintű kiszolgálást igényelnek. Bankolási, pénzügyi tekintetben ez a réteg elvárja a megkülönböztetett szolgáltatáscsomagot, valamint a banki szakértő személyes közreműködését. Szintén jellemező, hogy a prémium ügyfél nem terméket, hanem megoldást keres.  Túlnyomórészt megtakarítási, valamint befektetési fókuszú ügyfelekről van szó, akik egyedi céljaikhoz párosuló személyre szabott tanácsadást igényelnek. Ugyanakkor fontos számukra, hogy tájékoztatást kapjanak a gazdasági, pénzügyi trendekről, eseményekről, hogy megalapozott döntést hozhassanak.

A kiszolgálási minőség mellett mennyire árérzékeny a hazai prémium ügyfél?

Tölgyes László: A prémium ügyfelekre jellemző, hogy saját erejükből, saját képességeik révén építették fel anyagi hátterüket, szereztek pozíciót. Tudatos, nyitott és gazdasági ügyekben is tájékozott rétegről van szó, ezért természetesen fontos számukra az egyes szolgáltatások ára. Ezt figyelembe véve a prémium banki csomagunkban a napi pénzügyi tranzakciókhoz kapcsolódó szolgáltatások döntő többségét ingyenesen biztosítjuk ügyfeleinknek. Ingyenes a forintfelvétel a Raiffeisen automatáiból, éves díjmentes a betéti- és hitelkártyaként funkcionáló Premium OKOSkártya, és ingyenesek a belföldi utalások, továbbá havidíj mentes a mobil és internet banking használata.* A bankszámlacsomagon felül is számos ponton nyújtunk termék szintű kedvezményeket prémium ügyfeleinknek.

Milyen egyéb előnyökkel tudja a Raiffeisen Bank megszólítani ezt a célcsoportot?

Tölgyes László: Ügyfeleinkkel személyes tanácsadók foglalkoznak, akik személyre szóló pénzügyi tervezési szolgáltatást nyújtanak. A tanácsadók segítik az ügyfeleket az optimális pénzügyi döntések meghozatalában, ezáltal az anyagi biztonság és függetlenség megteremtésében. A tanácsadók ugyanakkor nem csak kérdés esetén válaszolnak, kényelmi szolgáltatásként feladatuk az ügyfél tájékoztatása akkor is, ha fordulónaphoz ér lekötött betétjük, vagy lejár a kötvényük.

A prémium banki szolgáltatás keretében elérhetővé tesszük a világ vezető alapkezelőinek válogatott befektetési alapjait, amelyekből ügyfeleink kockázatvállalási hajlandóságuknak megfelelően alakíthatnak ki befektetési portfóliót. A csomag eleme még a nyugdíjtervezési szolgáltatás is.

Mivel prémium ügyfeleink jellemzően aktívak, és fontos számukra az idő, elsőbbségi kiszolgálást biztosítunk nekik a telefonos ügyfélszolgálaton és személyes, banki ügyintézéseik esetén is.

Kiből lehet Premium Banking ügyfél?

Tölgyes László: Havi nettó 280 ezer forintos jövedelem esetén, vagy 8 millió forintos megtakarítással vagy 15 milliós hitel esetén ajánljuk fel a csomagot. A Raiffeisen Bank harmincnyolc budapesti és vidéki fiókjában várja elkülönített tárgyalóban a prémium banki ügyfeleit.

Milyen módon ajánlják a prémium banki szolgáltatást az ügyfeleknek?

Tölgyes László: Első lépésben személyes beszélgetésre hívjuk az ügyfelet, mely során megismerkedünk igényeivel és elvárásaival, hiszen más elvárásai és lehetőségei vannak egy kétgyerekes, 35 éves családapának és egy ötvenes éveiben járó cégvezetőnek.

Az igényfelmérést követően a tanácsadó kollégánk pár nap múlva átfogó ajánlatot ad az ügyfélnek. Javaslatunk a befektetési portfolió összeállítása, a rendszeres megtakarítások, a nyugdíjtervezés, a finanszírozás és a számlavezetés optimalizációjának területére is kitér.

Külön is érdemes kiemelni a pénzügyi függetlenség és időskori öngondoskodás témakörét. Többször előfordult, hogy az ügyfelek „rácsodálkoznak”: az elvárt időskori életszínvonaluk fenntartásához már most havi 50-100-150 ezer forintot meg kell takarítaniuk. Itt érthető meg igazán pénzügyi tervezési szolgáltatásunk mottója: „A tervezés a legjobb út a jövő tudatos alakításához”.

*Premium Számlacsomag (EBKM: 0,10%), Premium OKOSkártya (THM: 38,4%), további információért látogasson el a www.raiffeisen.hu/premium oldalra, illetve
időpont- egyeztetés céljából hívja 24 órás ügyfélszolgálatunkat a 06-40-488-488-as számon.