A közműcégek szerződéseiről, a hivatali apparátus karcsúsításáról - Népszabadság interjú Tarlós Istvánnnal, a Fidesz főpolgármester-jelöltjével

2010.09.22. Jogi Fórum / Népszabadság Online/MTI

A Fidesz főpolgármester-jelöltje első körben csak tárgyalna a közműcégek szerződéseinek módosításáról, Tarlós István a Népszabadság szerdai számában megjelent interjúban úgy fogalmazott: „ha ebben nem lesznek partnerek, akkor jöhet a második menet. Az kevésbé lesz barátságos.

"Legszívesebben felbontanám a szerződéseket. De aligha kezdhetjük azzal, hogy felállítjuk a ringet és kiosztjuk a kesztyűket" - fogalmazott a főpolgármester-jelölt.

Mint mondta, ha a cégek nem lesznek partnerek, akkor felkérik a jogászaikat, keressék meg, hol sértették meg társaságok a szerződéseket, és megvizsgálják azt is, hogy mennyi adót fizettek be eddig.

Az interjúban Tarlós István elmondta, hogy szerinte a hivatali apparátus indokolatlanul felduzzadt az elmúlt években, összesen 1400 ember dolgozik a városházán. "Többségüknek nincs félnivalója, a karcsúsítás azonban elkerülhetetlen" - jegyezte meg. Mint mondta, a rendszerváltás előtti struktúra hatékonyabb szakmai munkát tett lehetővé, így annak aktualizálása is napirenden van.

A főpolgármester-jelölt beszámolt arról is, hogy számos jogkört visszatelepítene a bizottságoktól a közgyűléshez. Példaként említette a cégvezetők kinevezését, vagy a többmilliárdos nagyberuházások közbeszerzéseit.

Arra a kérdésre, hogy győzelme esetén befejeznék-e a négyes metrót, Tarlós István azt mondta: az Alstrom-szerződést újra kell tárgyalni, a négyes metrót pedig be kell fejezni, akármennyire elhibázott beruházás is. Mint mondta, a kérdés nem a szándék, hanem a fedezet megléte. Jelenlegi ismeretei szerint még az első szakasz befejezéséhez is hiányzik legalább százmilliárd forint.

"Csak szakszerűen megtervezett, előkészített és jól megszervezett beruházásokat indítunk útjára, amelyek megvalósulására reális határidőket szabunk" - mondta a fideszes politikus.

Az interjúban azt mondta: a fővárosi közlekedés rendszerét újra kell szervezni a MÁV és a Volán kapacitásait és finanszírozási képességeit is figyelembe véve. Szét kell választani a megrendelői, a végrehajtói és az ellenőrző szerepköröket. Az ésszerűség jegyében ki lehet szervezni a buszközlekedés nagyobbik részét - mondta a BKV átszervezését firtató kérdésre.

Tarlós István hivatalosan ugyan még nem, de szándékai szerint felkérné Atkári Jánost, az egykori gazdasági főpolgármester-helyettest pénzügyi tanácsadónak. "Atkári Jánost kiváló szakembernek tartom" - mondta.

A teljes interjú elolvasható a Népszabadság Online oldalán →

  • kapcsolódó anyagok
ÖNKORMÁNYZATOK
VÁLASZTÁS