Kihelyezett ügyfélszolgálattal segít az APEH a katasztrófával érintett területeken

2010.10.18. Jogi Fórum/ APEH

Átérezve a katasztrófával sújtott területek lakóinak nehézségeit az Adó-és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal Közép-dunántúli Regionális Főigazgatóság Veszprém Megyei Igazgatósága Devecserben ideiglenesen kihelyezett ügyfélszolgálatot létesít a katasztrófában érintett települések – Kolontár, Devecser, Somlóvásárhely – adózói részére.

A kihelyezett ügyfélszolgálaton adókártyát lehet igényelni, az ezzel kapcsolatos költségmentesség iránti kérelmeket és az egyéb beadványokat fogadják, illetve a kérelmek, beadványok kitöltésében, az adókötelezettség teljesítéséhez nyújtanak segítséget.

A katasztrófa következtében előfordulhat, hogy az adózó nem tud határidőben eleget tenni adókötelezettségeinek. Ekkor lehetősége van igazolási kérelmet benyújtani, amellyel kimentheti a késedelmét. Ezzel kapcsolatosan szintén segítséget nyújtanak a kihelyezett ügyfélszolgálatokon.
Az igazolási kérelemmel az adózó olyan helyzetbe kerül, mintha a kötelezettségét határidőben teljesítette volna. Ebben az esetben a késedelmes teljesítés miatti szankció kiszabásától az adóhatóság eltekint.
Mivel Kolontár, Devecser, Somlóvásárhely településeken kihirdetett katasztrófahelyzet áll fenn, ezért a térségben a természeti körülmények által akadályoztatott ügyfél részéről nem szükséges részletes indoklás az igazolási kérelemben, elegendő a veszélyhelyzetre való hivatkozás.

A katasztrófa helyzetre való tekintettel az Adóhivatal a folyamatban lévő eljárások során a méltányosság elvét hangsúlyosan veszi figyelembe.

Az ügyfélszolgálat működtetésével kapcsolatban – helyszín, nyitvatartási időpontok – a Devecseri Polgármesteri Hivatal ad tájékoztatást.
 

  • kapcsolódó anyagok
APEH