A TEN-T és a magyar feladatok

2010.10.28. MTI

Bízom benne, hogy Magyarország sürgősen fel tud nőni a soros elnökség feladataihoz - mondta dr. Gurmai Zita európai parlamenti képviselő az EP közlekedési és idegenforgalmi bizottsága szerdai ülését követően.

A szakbizottság a transzeurópai közlekedési hálózatok fejlesztésének jelenlegi állapotáról tartott eszmecserét kedden és szerdán, amelyen részt vettek az Európai Bizottság által kinevezett TEN-T koordinátorok.

A transzeurópai közlekedési hálózatok (TEN-T) közúti, vasúti, légi és vízi közlekedési útvonalaknak az Európai Unió egész területét átfogó hálózata, amelynek keretében 30 kiemelt projektet jelöltek ki. Ezek közül Lyon-Trieszt-Divaca/Koper-Divaca-Ljubljana-Budapest-ukrán határ gyorsvasút, Igumenitsza/Patrasz-Athén-Szófia-Budapest autópálya, a Rajna/Majna-Duna folyami hajózási útvonal, valamint az Athén-Szófia-Budapest-Bécs-Prága-Nürnberg/Drezda vasútvonal fejlesztése érinti Magyarországot.

A transzeurópai közlekedési hálózatok fejlesztését célzó, úgynevezett TEN-T projekteknek a felügyeletére az Európai Bizottság szakembereket kért fel. A nyolc koordinátor – köztük Balázs Péter korábbi külügyminiszter és európai biztos– mandátumát 2009 júliusában hosszabbították meg további négy évvel.

A szerdai ülésen felszólaló TEN-T koordinátorok közül a dunai hajózás gazdasági-ökológiai fejlesztéséért felelős tagja, Karla Peijs elmarasztalta Magyarországot a jelenlegi kormány együttműködési kudarcaiért. Kollégája, Gilles Savary pedig az Athén-Szófia-Budapest-Bécs-Prága-Nürnberg/Drezda vasútvonal kapcsán megjegyezte, Magyarországon és a régió környező országaiban a pénzügyi problémák szervezési hiányosságokkal párosulnak . Dr. Gurmai Zita európai parlamenti képviselő erre reagálva jegyezte meg az ülést követően, hogy remélhetőleg Magyarország fel tud nőni a soros elnökség feladataihoz.

  • kapcsolódó anyagok
EURÓPAI UNIÓ JOGA
KÖZLEKEDÉS
EURÓPAI PARLAMENT