Az Európai Bizottság legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy bár az emberek tájékozottsága a közös valuta bevezetésével kapcsolatban sokat javult az elmúlt időszakban, az még mindig elégtelennek mondható.

A legtöbben tudják, hogy januártól megjelenik az euró, de sokan nem biztosak benne, hogy mikortól tűnik el végleg nemzeti valutájuk, mit tehetnek a náluk maradt elavult pénzzel, és hogy az eurózóna minden országában elfogadják-e az új közös valutát. A nemzeti szintű közigazgatás felkészülése megfelelően halad, de alig 82 nappal a nagy esemény előtt a helyi közigazgatásban még komoly az elmaradás. A nagyobb cégek 23 százaléka sem foglalkozott még azzal, hogy miként határozza meg árait euróban, a kis- és középvállalkozások egy jelentős hányada pedig nem fogta fel, hogy könyvelését és kifizetéseit már január elsejétől euróban kell végeznie, különben törvényt sért. Többeknek így az első pár hétben veszélybe kerülhet a működése is.

Nehezíti a helyzetet, hogy a terrortámadások elvonták a figyelmet az eurókampánytól, melyre az unió 80 millió eurót költ. A legintenzívebb decemberi szakaszban a tagállamok saját kampányát további 28 millióval egészítik ki a központi költségvetésből. Az átállás megkönnyítése érdekében a bizottság összeállított 40 követendő javaslatot. A készpénzkiadó automatákat a lehető leghamarabb át kell állítani, és decemberben már csak kis címletekkel kell feltölteni.