A mai napon együttműködési megállapodást ír alá az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

A megállapodás célja a fogyasztók hatékonyabb védelme mind általános kérdések, mind egyedi panaszok és jogviták esetén. Ennek keretében a Felek elismerik és másokban is tudatosítják, hogy a felelősségteljes reklámtevékenység a fogyasztók, a vállalkozások és a társadalom érdekében is kiemelten fontos, és ennek egyik lehetséges eszköze az önszabályozás.

A Felek megállapodtak abban, hogy tevékenységük során az együttműködés szempontjából jelentős tapasztalataikat megosztják egymással, a tudomásukra jutott, az együttműködés szempontjából fontos hazai és Európai Uniós jogszabályok módosítása, vagy új jogi normák megalkotása során tájékoztatják ennek tényéről a másik Felet, illetve az általuk tett jogszabály-véleményezést eljuttatják a másik Félnek.

A Felek vállalják, hogy az együttműködést is érintő témában rendezett továbbképzésen lehetőség szerint a másik Felet meghívják résztvevőnek, illetve felkérik előadás tartására.

„A civil szervezetek véleménye fontos az ÖRT számára. Ezért is kiemelkedő jelentőségű az együttműködési megállapodásunk a FEOSZ-szal, hiszen egy nagy szaktekintélynek örvendő, aktív fogyasztóvédelmi szervezet álláspontja révén a reklámok megítélése során a fogyasztók széles körének ismerete segíti a döntéseinket.” – hangsúlyozta Megyer Örs, az ÖRT elnöke.

Dr. Baranovszky György a FEOSZ elnöke kiemelte: „A reklámok kiemelt, hangsúlyos szerepet töltenek be minden fogyasztó életében, ezért fontos a szigorú szabályozás mellett a reklámtevékenységet folytatók felelőssége az önszabályozás területén. A jövőbeni pozitív változások elérésére nyújthat nagy segítséget a most kötött megállapodás.”