MaRS - "Cenzúrázott női lábak?" - a magyar reklámtörvény módosításáról

2000.11.20. Kreativ Online

Komoly problémákat vet fel a szakma számára a kormány reklámtörvény módosítását célzó javaslata - mondta Egri Gábor, a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetségének (MaRS) főtitkára. Az Országgyűlés a napokban kezdte meg a reklámtörvényről szóló javaslat tárgyalását: a terv szerint a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség betilthatná a hirdetéseket, még mielőtt nyilvánosságra kerülnének. Az indítvány a "szexualitást vagy erotikát öncélúan bemutató reklámok" közzétételét is szabályozná. "A törvény rendelkezésének megvalósítása nehézségeket vet fel, hiszen a reklámok tartalma féltett üzleti titok, a piaci verseny miatt ezért a velük kapcsolatos információkat nem lehet kiadni. Másrészt technikai oldalról sem működne a dolog, mert az évi több tízezer reklámesetében a cenzúra hosszú eljárási időt vonna maga után. Továbbá a reklámok szexuális tartalmát a piacgazdaság körülményei között szintén nem lehet szabályozni, ez a reklámszakmában több éve jól működő és elismert Önszabályozó Reklám Testület feladata. A módosítások gyakorlatilag ellehetetlenítik bizonyos termékcsoportok hatékony reklámozását" - tette hozzá Egri.

  • kapcsolódó anyagok
REKLÁM