Nincs döntés a felsőoktatási törvény koncepciójáról

2011.08. 5. Jogi Fórum/ Magyarorszag.hu

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatási államtitkársága nem kommentálja a felsőoktatási törvényhez készült munkaanyagokról szóló sajtóinformációkat egészen addig, amíg a koncepcióról kormánydöntés nem születik – közölte szerdán az államtitkárság.

Amíg nem születik kormányzati döntés, a NEFMI oktatásért felelős államtitkársága nem kommentálja a felsőoktatási törvény koncepciójával kapcsolatban a sajtóban megjelenő anyagokat. Azonban mind a közoktatási, mind a felsőoktatási törvény koncepciójáról elmondható, hogy a rendszer megújításakor a minőség javítását, a versenyképes tudás megszerzésének biztosítását, a nemzet felemelkedését szolgálja – közölte az oktatási államtitkárság azután, hogy szerdán több sajtóorgánumban részletek jelentek meg egy, a felsőoktatási törvényhez készült munkaanyagból.

A nyilvánosságra került munkaanyagban többek között szerepel, hogy a felsőoktatási törvény az eddigieknél szigorúbb kritériumokat szab az intézmények alapítására és működtetésére, megkülönböztet tudományegyetemet, egyetemet és főiskolát, és célul tűzi ki, hogy 2020-ra az államilag támogatott képzésben részt vevők legalább 20 százaléka 1-3 hónapos külföldi ösztöndíjas képzésben részesüljön.

A koncepció által említett Nemzeti Felsőoktatási Rendszerben (NFR) az állam döntene az állami felsőoktatási intézményrendszer méreteiről, kapacitásának szakmai, földrajzi eloszlásáról, intézmények megszüntetéséről, összevonásáról, új intézmények alapításáról. Ugyanígy döntene a költségvetésből finanszírozott képzések kereteiről és a kutatások támogatásáról, valamint a kizárólag önköltséges képzések arányairól, az önköltség mértékéről. A hallgatói mobilitás erősítése céljából a felsőoktatási rendszer támogatná a magyar hallgatók külföldi részidős tanulmányait, 2020-ra az államilag támogatott képzésben részt vevők legalább 20 százalékának biztosítana 1-3 hónapos ösztöndíjas képzést.

  • kapcsolódó anyagok
ORSZÁGHÁZ
FELSŐOKTATÁS
JOGALKOTÁS
KORMÁNYZAT
OKTATÁSÜGY