Tiltakozik a reklámszakma, cenzúrától féltik az ágazatot

2000.11.23. eVilággazdaság
Eloőzetes betiltásra ad lehetőséget a reklámtörvény azon módosító javaslata, amely felfüggeszthetővé tenné a megjelenésre váró reklámokat
  • adott hangot aggodalmaik egyikének a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára. Előzetes hatósági betiltáshoz vezethet a módosító javaslat elfogadása, amely ellentétes az Alkotmánybíróságnak a reklámtörvényt jóváhagyó álláspontjával -- hangsúlyozta tegnap Nagy Péter főtitkár. Szerinte elfogadhatatlan az az indítvány, amely a még meg sem jelent reklám esetére felfüggesztési jogot adna a Fogyasztóvédelmi Főfelügyeloségnek, ha annak "tudomására jut" valamilyen szabálytalanság. Ez csak úgy kivitelezhető -- folytatta a fotitkár --, ha az évi több tízezer hirdetést megjelenés előtt bekéri a hatóság. Ez súlyosan sérti a piac szereplőinek érdekét, amely szigorú üzleti titokként kezeli a készülo kampányokat, azok tartalmát -- fogalmaz az MRSZ és a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetségének (Mars) egybehangzó álláspontja. Nagy Péter egyébként megemlítette, hogy a beterjesztők szerint EU-konform szabályként aposztrofált módosításnak inkább az "ipari kémkedést", például mások ötletének megjelenés elotti ellopását kellene megakadályoznia. Hasonlóan elhibázottnak tartják a szakmai szervezetek a szexualitással kapcsolatos szigorításokat. Szerintük pontatlanul körülírt az "öncélú bemutatás", az erotikus tartalom vagy a "szexuális ingerkeltésre alkalmas" kifejezés. A reklámszakmának több olyan szervezete van, amely alkalmas az etikai vétségek, törvénytelenségek megállapítására. Többször előfordult, hogy valamely reklámozó maga kért előzetes kontrollt tervezett kampánya elott -- említette példaként Nagy Péter. Az MRSZ tegnap mutatta be a Geomédia kiadóval közösen készített könyvét, A gyufacímkétol az on-line hirdetésig címut. A magyar reklám elmúlt 25 évét áttekintő kiadvány 826 képben és elemző-értékelő kommentárral tekinti át a hirdetések alakulását.
  • kapcsolódó anyagok
REKLÁM