Szerződést szeg a Sláger Rádió?

2001.11.29. Mediainfo.hu

Súlyos szerződésszegésnek minősítheti a médiahatóság, hogy a Sláger Rádió a múlt hét eleji határidő ellenére nem fizetette be a frekvenciahasználat esedékes, egymilliárd forintos díját.

A Slágert működtető konzorcium 1997-ben négymilliárd forintért szerezte meg az egyik országos rádiós frekvenciát, ebből egymilliárdot kellett volna lerónia a múlt hét elejéig. Az amerikai Emmis vezette cégcsoport azonban előbb októberben, majd a napokban is levélben jelezte: a jelenlegi, a négy évvel ezelőtti várakozásoktól messze elmaradó reklámpiaci körülmények között irreálisan magas a díj. A cég egyik vezetője szerint a bevételek meghaladják a kiadásokat, de a koncessziós díjat nem lehet kitermelni a stagnáló, sőt visszafejlődő rádiós hirdetési piacon. Ezért a rádió összegében és módszerében más díjfizetési rendszert ajánlott az ORTT-nek, részleteket azonban nem közöltek. Az ORTT keddi ülésén foglalkozott az elmaradt díjfizetéssel. A testület megbízta az irodáját, hogy vizsgálja meg az ilyen esetekben megtehető jogi lépéseket. A Danubius vezérigazgatója is magasnak tartja a díjat, annak leszállításáról azonban szerinte most nem időszerű tárgyalni. A Danubius az első körben szintén nem utalta át a teljes összeget, a fennmaradó 300 milliót azonban a napokban kifizették az ORTT-nek. Az ügyvezető szerint 1997-ben még azzal számoltak, hogy a teljes reklámtortából nyolc-kilenc százalékot szelnek ki a rádiók, ehhez képest alulról súrolják csak az öt százalékot. Saját számításaik szerint a rádiós reklámpiac növekedése az elmúlt két évben nem érte el az infláció mértékét sem. A Médiafigyelő első félévi adatai szerint listaáron - amelyekből még lejönnek a hirdetőknek adott kedvezmények - a Slágeren 1,6 milliárdnyi, a Danubiuson 2,4 milliárdnyi reklámot sugároztak.