Burkolt reklámozásért kapott büntetést a TV2

2013.02.15. Jogi Fórum / NMHH

Közel kétmillió forintra büntette a Médiatanács a TV2-t. A csatorna Babapercek és Babavilág című műrorainak tavaly májusi és júniusi adásaiban indokolatlanul hangsúlyosan jelenítettek meg a többi között egy bébiétel-forgalmazó céget, egy magzatvédővitamin-gyártót és egy árnyékolás-technikával foglalkozó vállalkozást.

A jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatóknál folyamatos ellenőrzéseket végez a hatóság annak érdekében, hogy a médiatörvényben foglaltak minden esetben maradéktalanul teljesüljenek. A testület február 13-i határozatában foglaltak szerint a TV2 a tavaly május-júniusi vizsgált időszak alatt háromféle törvényi előírást szegett meg: öt alkalommal közvetlen áruvásárlásra hívott fel egy műsorszámban, három alkalommal indokolatlan hangsúlyt adott a megjelenített terméknek, valamint tízszer burkolt reklámot sugárzott.

A TV2 együttesen 1 millió 920 ezer forintos büntetése nem előzmény nélküli. A Médiatanács már korábban több határozatban összesen 63 jogsértés miatt, együttvéve 6 millió 120 ezer forint pénzbírságot szabott ki a kereskedelmi adóra. A csatorna 23-szor sértette meg a műsorszámban közzétett, közvetlen áruvásárlásra való felhívás tilalmát, emiatt a hatóság összesen 2 millió 570 ezer forintos büntetést rótt ki rá. Huszonkétszer élt az indokolatlan termékhangsúlyozás jogszerűtlen eszközével, ami miatt a Médiatanács összesen 2 millió 390 ezer forint bírságra kötelezte. Végül pedig 18-szor alkalmazott burkolt reklámozást, ezért összesen 1 millió 160 ezer forintos büntetésben részesült.

A médiatörvény előírásainak megfelelően készülő tévéműsorok nem lehetnek megtévesztőek. A Médiatanács célja, hogy a jogsértések feltárásával – hosszabb távon – elősegítse a médiaszolgáltatók jogkövető magatartását, és biztosítsa, hogy a csatornák a jogszabályoknak megfelelő tartalmakat engedjenek képernyőre.

  • kapcsolódó anyagok
MÉDIAJOG
REKLÁM