A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. (TESCO) akciós kampányának vizsgálata során megállapította, hogy a meghirdetett akciója során megtévesztő tájékoztatásokat tett közzé a termékek elérésére és a kedvezmények mértékére vonatkozóan. A jogsértés elkövetéséért a vállalkozásra 20.000.000 Ft bírságot szabott ki a GVH.

A GVH eljárásában a TESCO 2011 augusztusában meghirdetett „Őszi kiárusítás” elnevezésű akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta, melynek során 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70%-os kedvezménnyel. Az akciós újságokban és a polccímkéken csak a kedvezményes árak és a kedvezmény mértéke került feltüntetésre, így a fogyasztóknak nem volt lehetősége tájékozódni a termék eredeti áráról. A vállalkozás továbbá úgy hirdette meg 2011. szeptember 23-tól és 2011. szeptember 30-tól érvényes hirdetési újságjában a kerti gépeket, – mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható termékeket – hogy csak erősen korlátozott számban és áruházonként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére. Az akcióba bevont áruházak közel negyedében egyáltalán nem volt a kerti gépekből.

A GVH megállapította, hogy a TESCO az „Őszi kiárusítás” akciója kapcsán egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70%-os árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 20.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el.