Megtévesztő Megasztár reklámok - Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 5 milliós GVH-bírság

2013.04. 5. Jogi Fórum / GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az MTM-SBS Televízió Zrt. (MTM-SBS) 2012. január 16. és február 17. között megjelent ún. MegaPlusz miniprogramjában sugárzott reklámjaival a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A vállalkozás a Megasztár tehetségkutató műsort népszerűsítő MegaPlusz miniprogramjában üzeneteként fogalmazta meg, hogy

  • „a Megasztár minden idők legnézettebb magyar zenés tehetségkutató sorozata”
  • „a Megasztár kezdete óta a hazai könnyűzenei élet közel háromnegyedét a
  • Megasztár tehetségei adják,”
  • az Eurovíziós Dalfesztivál idei magyarországi döntőjében a résztvevő előadók felét a Megasztár indította el a siker útján.”
     

A körülmények részletes vizsgálatát követően a GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mivel a fenti állításait nem tudta hitelt érdemlően igazolni.

A GVH a jogsértés elkövetéséért 5 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság meghatározásánál a versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlattal a fogyasztók széles körét elérte. Enyhítő körülményként vette figyelembe ugyanakkor, hogy a vállalkozás a jogsértést elismerte.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM
VERSENYJOG
GVH