Politikai hirdetés vagy kormánypropaganda – vitatkoznak a parlamenti pártok. A Fidesz visszautasítja, hogy kampányfogásnak szánta a napilapokban és a megyei újságokban megjelent, Országgyűlési Beszámoló címet viselő egész oldalas hirdetést, amely 37 millió forintba kerül az Országimázs Központnak.
………
….
Mit tilt a médiatörvény?

Az, hogy egy fizetett hirdetés az olvasó előtt fölfedje saját politikai “inkognitóját”, elsősorban politikai kultúra kérdése, ugyanakkor elemi jogi követelmény. Az írott sajtóval ellentétben, az elektronikus médiában szigorúbb szabályok rendezik ezt kérdést, s ez utóbbi egyfajta sajtóetikai zsinórmérték. A médiatörvény értelmében burkolt reklám az a műsorszám vagy műsorszámon belüli tájékoztatás, amely semleges információ látszatát kelti. A Reklámkorlátok és -tilalmak című fejezet pedig kimondja: “Választási időszakon kívül politikai hirdetés kizárólag már elrendelt népszavazással összefüggésben közölhető.” A Fidesz megválasztását célzó népszavazást a kormány sem rendelhet el… Közérdekű közleménynek viszont – amelynek közzétételéért a műsorszolgáltató egyébként ellenszolgáltatást sem kérhetne – semmiképpen nem tekinthető az imázsközpont fizetett politikai hirdetése.
…….

A teljes cikk a Magyar Hírlapban olvasható