Az AOL, a Condé Nast, a Google, a Microsoft és a Yahoo egyaránt vállalta, hogy a jövőben aktívan akadályozza majd, hogy a szerzői jogi tartalmakhoz jogsértő módon hozzáférést kínáló illetve a hamisított termékek értékesítésében érintett oldalakon hirdetések jelenjenek meg. Ezzel jelentős bevételi forrásuktól fosztanák meg ezen jogsértő oldalak üzemeltetőit.

A legnagyobb amerikai online szolgáltatók abban állapodtak meg, hogy megpróbálják visszaszorítani az olyan oldalakon megjelenő hirdetéseket, amelyek szerzői jogot sértő „kalózoldalak” vagy hamisított termékek kereskedelmével foglalkoznak, megfosztván ezzel a jogsértő felület üzemeltetőjét azon lehetőségtől, hogy a hirdetésekből bevételre tehessen szert. Többek között az AOL, a Condé Nast, a Google, a Microsoft és a Yahoo is vállalta egy, a legjobb gyakorlatokat tartalmazó útmutató elfogadása formájában azt, hogy olyan belső rendszert hoz létre, amelynek révén megakadályozható a jogsértő oldalakon való hirdetés-elhelyezés. A cégek által egyénileg kidolgozandó rendszer a szerzői jogi jogosultak által benyújtott értesítéseken alapulna: a jogosultak értesítik a fenti hirdető cégeket, amennyiben elsősorban hamis termékek értékesítésével illetve szerzői jogi jogsértésekre alapuló szolgáltatást kínáló oldalakon hirdetésekkel találkoznak. A cégek pedig a megfelelően benyújtott értesítések alapján vizsgálatot indítanak az érintett oldal vonatkozásában, amelynek során az egyes oldalak üzemeltetőire hárul annak bizonyítása, hogy nem folytatnak jogsértő tevékenységet. A cégek a vizsgálat eredményének függvényében további lépésként többek között kérheti az oldal üzemeltetőjét, hogy hagyjon fel a jogsértő tevékenységgel vagy megteheti, hogy nem helyez el többet hirdetéseket ezeken az oldalakon. Az útmutató alapján a panasszal érintett oldalnak is lehetősége van kifogást tenni, és bizonyítani, hogy tevékenységével nem jogsértő célokat szolgál.

A rendszer hasonló az internetszolgáltatók és a szerzői jogvédők által kidolgozott, a jogsértő internetezőket figyelmeztető rendszerhez (Copyright Alert System), önkéntes alapon jön létre, nem jogszabályi kötelezés alapján.

Az amerikai kormányzat egyébként üdvözölte a kezdeményezést, kiemelvén, hogy csak helyeselni lehet, ha a szolgáltatók maguk között olyan egységes normákat állítanak fel az online elkövetett szerzői jogi jogsértések és hamisítás ellen, hogy az ezek mentén kiépített rendszernek köszönhetően a jogsértésekhez kapcsolódó anyagi hasznot számolják fel. Az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) elnöke, Chris Dodd úgy nyilatkozott a Hollywood Reporternek, hogy üdvözlik a kezdeményezést, de úgy látják, hogy a körvonalazódó rendszer ismét további terheket rak a jogosultak vállára, és szerintük csak valamennyi fél – jogosultak, hirdetők, hirdetési ügynökségek, hirdetési szolgáltatók – a hathatós proaktív intézkedéseivel lehetne azt elérni, hogy jelentősen csökkenjen a jogszerű hirdetések száma a jogsértő oldalakon.