Police Coffee – Egy csésze kávé a bűnmegelőzésért címmel bűnmegelőzési kampány indul a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács, a rendőrség és a CBA együttműködésében – jelentették be a szervezők vasárnap Józsefvárosban, a programsorozat első állomásának helyszínén.

A kampány lényege, hogy az emberek az erre kijelölt boltokban egy csésze kávé mellett érdeklődhetnek a rendőröktől.

Hatala József, a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács elnöke elmondta: arra számítanak, hogy a kötetlen beszélgetések során a bűncselekmények jelzésétől kezdve a tanácskérésig, a közrend és közbiztonság javítását szolgáló ötletekig számos téma felvetődhet. Példaként említette, akár azt is jelezhetik az emberek, hogy egy adott utca végén sötét van és ezért este kockázatos arrafelé járni, kérve, hogy értesítsék azt a szervezetet, aki ez ellen tenni tud.

A sajtótájékoztatón Hatala József felidézte: a kormány által szeptemberben elfogadott nemzeti bűnmegelőzési stratégia fontos feladatként határozta meg, hogy a bűnmegelőzés területén kutassák azokat a módszereket, amelyek a bűncselekmények megelőzésével kapcsolatos sikereket alátámasztják, illetve a már bevált módszereket terjesszék.

A kampány időzítését azzal indokolta, hogy adventkor az emberek nagy számban járnak vásárolni és ez lehetőséget kínál arra, hogy ha közben pihennek, egy kávé mellett elmondhassák véleményüket és javaslatukat a közrend és közbiztonság javítása érdekében. A hivatalos jelleg nélkül zajló programsorozatról azt mondta: meggyőződése, hogy az erősíteni fogja a párbeszédet a lakosság, az önkormányzat és a rendészeti szervek között.

Takács Tibor, az Országos Rendőr-főkapitányság bűnügyi főigazgatója arról beszélt, hogy már a ’90-es években megjelent a bűnmegelőzés szükségessége, s ehhez a rendőrség szervezete is igazodott. Hangsúlyozta azonban, hogy a bűnmegelőzés önmagában nem lehet csak a rendőrség feladata, ehhez különböző társadalmi programok résztvevői is csatlakoztak. A kampányról azt mondta: az közelebb vihet a bűnmegelőzés céljához.

Egry Attila, a VIII. kerület alpolgármestere a lakosság és a rendőrség közötti aktív kommunikáció fontosságát hangsúlyozta, és példaként említette, hogy Józsefváros már elindított egy hasonló programot Szomszédsági rendőrség néven. Ennek tapasztalatai alapján azt mondta: az emberek nyitottak az ilyen kezdeményezésekre.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója arról beszélt, hogy a programsorozat következő állomása december 13-án Kecskeméten lesz, de más nagyvárosokban, illetve később kisebb településeken is folytatni kívánják a kampányt. Reményét fejezte ki, hogy a Police Coffee olyan kezdeményezés, amely a társadalom számára hatékony megoldást nyújt.