Valószínűleg az összes olyan reklámtörvény-módosító javaslatot kiszavazza a Fidesz-Magyar Polgári Párt, amelyek nagy felháborodást váltottak a reklámszakmában. Egy kormánypárti képviselő azt is elismerte, hogy a szigorú passzusok alkalmazhatatlanok a gyakorlatban, ezért hátrányosan érintenék a szakma működését. A reklámtörvényt eredetileg csak néhány pontjában az EU-jogharmonizációra hivatkozva akarták megváltoztatni a kormánypárti képviselők, később viszont már 61 módosító javaslat született. A legnagyobb felháborodást Babák Mihály fideszes képviselő ötletei váltották ki. Javaslatai szerint be kellene tiltani a “szexuális ingerkeltésre alkalmas” reklámokat; minden olyan hír hirdetésnek minősülne – így adóköteles lenne -, amelyben cégnév szerepel; a fogyasztóvédelmi hatóságnak előzetes reklámellenőrzési jogokat adna; betiltaná a nyereményjátékok kommunikációját. Ezeket a javaslatokat valószínűleg nem szavazza meg a kormánypárt, ám a dohánytermékek reklámjainak tilalma benne marad a támogatott indítványok között. Ezt a szigorítást azért érte támadás a szakma részéről, mert az Európai Unió nemrégen lépett vissza a teljes tilalomtól, így a magyar kormány sem hivatkozhat az EU-jogharmonizációra.