Elkészült a nemzetgazdasági miniszter rendelettervezete az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatás folyósításának szabályairól, a kormány honlapján olvasható dokumentum egyebek mellett szabályozza a támogatás felhasználásának igazolási módját.

A személyi jövedelemadó (szja) törvény lehetővé teszi, hogy a munkaadók – hitelintézet vagy pedig a kincstár útján, lakáscélra – adómentesen, vissza nem térítendő támogatást nyújtsanak a munkavállalóiknak. Az idei változás az, hogy hitel törlesztéséhez is adható a támogatás.

A nemzetgazdasági miniszter rendeletének tervezete leírja, hogy a kapott támogatás lakáscélú felhasználását miképpen kell igazolni. Például lakás vásárlásánál az adásvételi szerződés és a földhivatali bejegyzési kérelem az igazoló dokumentum, lakás építését viszont jogerős építési engedéllyel és számlákkal lehet igazolni.

A munkaadói támogatás is csak a méltányolható lakásigényig jár. Ez az együttköltöző családtagok számától függ. Egy-két személy esetében legalább egy és legfeljebb három lakószoba, három személy esetében legalább másfél és legfeljebb három és fél lakószoba, míg négy személy esetében legalább kettő és legfeljebb négy lakószoba a méltányolható lakásigény.

A lakás nagyságát az adásvételi szerződéssel, a földhivatali bejegyzéssel, vagy pedig a lakás alaprajzának a becsatolásával lehet igazolni. Az együttköltözést pedig a lemásolt lakcímkártyák tanúsítják.

Dolgozója lakáshitelének törlesztéséhez a munkáltató idéntől akár cafetéria keretében is hozzájárulhat. A szabályokat pontosító NGM rendelet tervezetének társadalmi egyeztetése ezen a héten megkezdődött, elfogadása március közepére várható. Azonban a lakáscélú munkáltatói támogatásról szóló cafetéria nyilatkozatot akár már most is megtehetik a munkavállalók, azzal hogy a támogatást a munkáltatók csak az NGM rendelet hatályba lépését követően tudják majd folyósítani.