A MagyarOffice leállítását szeretné elérni a redmondi Microsoft, mert szerintük a termék elnevezésével és színeivel a Microsoft Office irodai programcsomagjának népszerűségén kíván sikereket elérni

Az amerikai óriásvállalat magyar nyelvű irodai programcsomagját “Microsoft Office Magyar” névvel árusítják a boltok, s mivel a MagyarOffice-t gyártó MultiRáció Kft. a bevezetett és közismert termék nevét használja saját programjának népszerűsítésére, a magyar cég versenyt sért.

Banai Miklós, a MultiRáció ügyvezető igazgatója az eseménnyel kapcsolatban elmondta, a Microsoft magyar ügyvédjei útján egy figyelmeztető faxot küldött egyelőre csak cégének, hivatalos megkeresés nem érkezett. Banai azt is hozzátette: a MagyarOffice augusztusban védjegyoltalmi kérelemmel beadták a Szabadalmi Hivatalhoz, s ezt a lajstromozási kérelmet nem támadta egyelőre senki. A Microsoft egyébként a “Microsoft Office Magyar” elnevezést nem védte le, bár a szoftveróriásnak jelenleg 27 lajstormba vett védjegye van. Ezek közül négy – a Microsoft Office 2000, a Microsoft Office XP, az Office.Net és az Office termékek logója – foglalja magában a vitatott nevet.

A Szabadalmi Hivatalvédjegyosztályán elmondták, ha a Microsoft bármelyik bejegyzett termékével ütközik a MagyarOffice elnevezés, azt természetesen nem veszik lajstromba. Ha azonban úgy találják, hogy a MagyarOffice a Microsoft Office-szal nem összetéveszthető, akkor védjegyoltalmi lajstromszámot kap. A szoftveróriás a vitatott formában egyébként nem védte le az elnevezést, így a Fővárosi Bíróság tudja eldönteni, versenyt sértett-e a MultiRáció vagy sem, védjegyet bitorolt-e vagy sem.

Az Office szó a hazai kereskedelemben azonban az irodai programcsomagokra használt kategória megjelölésévé nőtte ki magát, így – ha perre kerül sor – a bíróságnak azt is mérlegelnie kell, hogy nem a mosópor, nadrág vagy kávé és egyéb nem levédhető kategóriamegjelölés közé sorolható-e. Office név alatt itthon egyébként közel 10 szoftver szerezhető be.