Módosul a panaszkezelési rendszer a pénzügyi szervezeteknél - Augusztus 1-től hatályos az MNB elnökének rendelete

2014.07.25. Jogi Fórum / MTI

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke módosította a pénzügyi szervezetek panaszkezelésére vonatkozó szabályokat.

A Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent rendelet egységesíti és központosítja a panaszkezelési szabályokat, biztosítva azt is, hogy a panaszok kezelésében igazolható, dokumentálható legyen a beérkezés és a kezelés egyes fázisainak időpontja, tartalma.

Többek között az írásos panaszok esetén rendszeresít egy formanyomtatványt, amely elérhető a jegybank honlapján, de az intézményeknek természetesen az eltérő formában beérkező panaszokat is kezelniük kell.

A részletes szabályokban széles körben előírja azt, hogy a pénzügyi szervezeteknek milyen módon kell tájékoztatniuk a panasszal élő ügyfeleket, mind a panaszuk kezelésének módjáról, mind arról, hogy milyen további jogorvoslati lehetőségekkel élhetnek.

Általában előírja, hogy a panaszra adott, indokolással ellátott választ a közlést követő 30 napon belül kell az ügyfél részére megküldeni. Abban részletesen ismertetnie kell a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményét, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedést, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokát.

Az augusztus elsejétől hatályos rendelet mellékletében közöl egy panaszkezelési mintaszabályzatot is, amelyet a szervezeteknek alkalmazniuk kell.

  • kapcsolódó anyagok
PÉNZÜGYI JOG
MNB