Magas színvonalú szolgáltatás bírósági ügyfeleknek - Átadták a Budapest Környéki Törvényszék új ügyfélcentrumát

2014.10.29. Jogi Fórum / MTI

A bírósági ügyfeleknek olyan színvonalú szolgáltatást kell kapniuk, mint amilyen általában a versenyszférában is elvárható - erről beszélt Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnöke a Budapest Környéki Törvényszék új ügyfélcentrumának átadóünnepségén.

Az elnök szerint fontos a bíróság szolgáltató jellegének erősítése, a kiszámíthatóság, az ügyek követhetősége, a gyors és ésszerű ügyintézés. Az OBH célkitűzése, hogy minél több bíróságon legyen korszerű ügyfélcentrum.

Hilbert Edit, a törvényszék elnöke azt közölte: a földszinten kialakított ügyfélcentrumban munkanapokon délelőtt és szerda délután is felvilágosítást kaphatnak egyes ügyekben az arra jogosultak, továbbá iratokat nyújthatnak be, másolatokat kaphatnak, iratokat tanulmányozhatnak.

A tervek szerint a közeljövőben elektronikusan is lehet majd időpontot foglalni az ügyfélcentrumban.

A Hungária körúti ügyfélcentrum megnyitásával több mint 20 millió forintos bérleti díjat is megtakarított a törvényszék. Az új bérleménybe került augusztustól 253 bírósági dolgozó, köztük 81 bíró: a törvényszék polgári-, közigazgatási és munkaügyi kollégiumának első- és másodfoka, a gazdasági kollégium cégbírósági csoportja, a csőd- és felszámolási csoport, a büntetés-végrehajtási csoport és a végrehajtók irodája.

A Budapest Környéki Törvényszék - az ország második legnagyobb ügyforgalmú bírósága, amelynek illetékességi területén, Pest megyében 1,3 millió lakos él - várhatóan 2016-ban költözhet át új székhelyére a Városligeti fasorba. Ez lesz az elmúlt fél évszázad legnagyobb bírósági beruházása.

  • kapcsolódó anyagok
BÍRÓSÁG
IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁS
OBH - ORSZÁGOS BÍRÓSÁGI HIVATAL
HANDÓ TÜNDE