Megújult a reklámetikai kódex - Új területek és elvek is bekerültek az önszabályozó normagyűjteménybe

2015.02.17. Jogi Fórum / MTI

Aláírták a megújult magyar reklámetikai kódexet kedden Budapesten, amelyben kiemelt hangsúlyt kap a gyermekvédelem, illetve új területként a kozmetikai reklámokra vonatkozó alapelvek és a digitális úton gyűjtött adatokra épülő, viselkedés-alapú reklámokkal kapcsolatos szabályozás is bekerült a dokumentumba.

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) koordinálásával, összesen 22 szervezet írta alá a kódexet.

Urbán Zsolt, a MRSZ elnöke az aláíráskor hangsúlyozta: a kódex az önszabályozás alapja, nemcsak kötelezettségvállalás, hanem iránymutatás.

Hozzátette: minden jelen lévő szervezet a fogyasztók bizalmáért küzd, a reklámetikai kódexnek is követnie kell azokat a változásokat, amelyeket a digitális fejlődés és a különböző új termékek megjelenése generál.

Megyer Örs, az ÖRT elnöke kiemelte: az önszabályozás komplett rendszer, a legfontosabb, hogy egyetértés legyen a piaci szereplők között ebben.

Az önszabályozás elemeivel kapcsolatban az ÖRT elnöke kitért az előzetes minősítésekre, amelynek során az ügynökségek elküldik az előzetes reklámokat véleményezésre a testülethez. Hozzátette: évente 800-900 előzetes reklám érkezik, amelyeket hetente elbírálnak, hogy megfelelnek-e az etikai elveknek. A testület döntéseinek majdnem 100 százalékát elfogadják az érintettek – jegyezte meg.

A megújult reklámetikai kódex június 30-val lép hatályba.
 

  • kapcsolódó anyagok
REKLÁM