Ombudsmani fogadóórák Jász-Nagykun-Szolnok megyében - Székely László sikeresnek tartja a személyes panaszfelvételt

2015.05.15. Jogi Fórum / MTI

Sikeresnek tartja az alapvető jogok biztosa az általuk Jász-Nagykun-Szolnok megyében tartott fogadóórákat, amelyek keretében a panaszosok személyesen fordulhattak hozzájuk problémáikkal. Székely László a helyetteseivel tett kétnapos munkalátogatás tapasztalatait összegezve csütörtöki szolnoki sajtótájékoztatójukon elmondta, hogy a megyéből ez idő alatt hét panasz érkezett, amelyeket ki fognak vizsgálni.

Az ombudsman kifejtette: a helyszíni panaszfelvételek sorozatát hivatali elődjeihez hasonlóan azért szervezi meg, mert a tapasztalatok szerint nem mindenki képes a megszokott úton bejelenteni a hatóságok eljárásaival kapcsolatos, orvoslás nélkül maradt sérelmeket. A munkalátogatások célja az, hogy minél többen szerezzenek tudomást arról, érdekeik védelmében működik egy elhivatott, szakértő apparátus, és vegyék igénybe a segítségüket, munkájukat - hangsúlyozta.

Hozzátette: Jász-Nagykun-Szolnok megyéből tavaly 110 panasz érkezett hivatalához, ez az országos panaszok két százaléka. A leggyakrabban a szociális, az egészségügyi és az oktatási területen felmerült problémákkal keresik fel.

Székely László arról is beszámolt, hogy célzott vizsgálatra, rendkívüli ombudsmani intézkedésre a megyében felkeresett intézmények esetében nem lesz szükség, azok országos átlagban is a legjobbak közé tartoznak. Közölte: olyan intézményeket kerestek fel, amelyeknél a legnagyobb valószínűséggel állhatnak fenn alapjogi, emberi jogi visszásságok.

Az alapvető jogok biztosa munkatársaival szerdán és csütörtökön ellátogatott a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Hetényi kórházba, a fogyatékossággal élőket gondozó Liget Otthonba és a megyei büntetés-végrehajtási intézetbe. Jártak a Szent Tamás Görög Katolikus Óvoda és Általános Iskolában, valamint a Dr. Hegedűs T. András Szakiskola, Középiskola, Általános Iskola és Kollégiumban is.

  • kapcsolódó anyagok
ALAPJOGOK
OMBUDSMAN
SZÉKELY LÁSZLÓ