Félrevezető a tájékoztatás a jótállási jogokról - A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vizsgálata

2015.09.29. Jogi Fórum / MTI

Országszerte 954 esetben vizsgálták a kormányhivatalok ellenőrei, hogy a vállalkozások megfelelő tájékoztatást adnak-e a szavatossági és a jótállási jogokról a vásárlóknak, az esetek csaknem ötödében, 173 alkalommal tapasztaltak jogsértést - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).

A tájékoztatás szerint sok probléma van a jótállási jegyekkel, 264 ellenőrzésből 159 esetben találtak valamilyen szabálytalanságot, több esetben a kereskedő egyáltalán nem adott át jótállási jegyet, vagy az átadott jegy hiányos volt.

A kormányhivatalok munkatársai 470 üzletben ellenőrizték a vásárlók könyvét is, 54 helyen, az esetek 11,5 százalékában találtak hiányosságot.

A közlemény szerint a következő félrevezető tájékoztatásokkal találkoztak az ellenőrök a próbavásárlások során: "akciós terméket nem cserélünk", "üzletünkben levásárolhatja", "reklamációt három napig fogadunk el", "csere csak, ha eredeti a csomagolás".

Az NFH felhívja a figyelmet, hogy a jogszabály szerint minden termékre két év szavatosság jár, illetve kormányrendeletben meghatározott termékekre egy év a kötelező jótállás. Ha a vásárolt áru elromlik vagy meghibásodik, a szavatossági időn belül lehet kérni a javítását, cseréjét, vagy ha egyik sem lehetséges, akkor árleszállítást, végső esetben pedig el lehet állni a vásárlástól, azaz vissza lehet kérni a pénzt.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM
NEMZETI FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG