Egyszerűsíti a hivatali ügyintézést a román kormány - Cél az elektronikus ügyintézés használata

2016.06.30. Jogi Fórum / MTI

A bürokráciát egyszerűsítő sürgősségi rendeleteket készül elfogadni a bukaresti kormány, és arra ösztönzi a hivatalokat, hogy a papíralapú ügyintézésről térjenek át az elektronikus megoldásokra - jelentette be Dacian Ciolos kormányfő.

A miniszterelnök az erkölcsi bizonyítványt hozta fel példaként, amelyet eddig egy sor személyes irat kiállításához megköveteltek a hatóságok: ezentúl, ha egy hivatal a kérvényező priuszára kíváncsi, magának kell beszereznie azt, és nem szabad arra kényszerítenie az ügyfelet, hogy bizonylatokat sétáltasson egyik hivataltól a másikig - magyarázta Ciolos.
    

Egy sor kérvény benyújtásánál az állam lemond a közjegyzői hitelesítés igényéről: az átvett másolatokat a hivatalnokok fogják hitelesíteni az eredeti iratok felmutatása alapján. Azoknak az állami intézményeknek, amelyek a kérvényező személyazonossági igazolványának másolatát kérik, ezentúl e-mailen is be kell fogadniuk az igényelt dokumentumokat, ennek érdekében pedig 30 napon belül közzé kell tenniük az ügyintézésre használható internetes címüket.
    

Az elfogadott csomag több illetéket is eltöröl, továbbá arra kötelezi az állami hivatalokat - amelyek eddig kincstárhoz küldözgették az ügyfeleket különböző illetékek miatt -, hogy tegyék lehetővé az illetékek bankkártyával történő kifizetését - mutatott rá a kormányfő.
    

A tavaly novemberben hivatalba lépett szakértői kormány fontos célkitűzése volt, hogy a rendelkezésre álló egy év alatt az állami hivatalokat a polgárok szolgálatába állítsa - magyarázta Dacian Ciolos. A miniszterelnök azt ígérte, hogy kormánya a polgárok és hivatalok kapcsolatát javítani hivatott mostani intézkedéscsomag után a reálgazdaság szereplőinek életét megkeserítő bürokráciát is egyszerűsíteni fogja.

  • kapcsolódó anyagok
ROMÁNIA