Visszajár a fogyasztóknak a hibás, túlmelegedő Galaxy Note 7 vételára! - Egyetlen termék sem jelenthet veszélyt a fogyasztók egészségére!

2016.10.14. Jogi Fórum / Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület

A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület a médiából értesült arról, hogy a dél-koreai gyártó Samsung 2016. október 11-i közleményében felszólította globális partnereit, hogy állítsák le a Galaxy Note 7 típusú készülékek értékesítését, mert balesetet okozhatnak. A fogyasztók életét és egészségét veszélyeztető, túlmelegedő hibás készülékeknél akkor járnak el felelősen a hazai forgalmazók, ha szó nélkül visszafizetik a mobiltelefon vételárát!

A médiát már bejárta korábban az a hír, amely szerint a 2016 szeptemberben megjelent, több százezer forintos vételárú Galaxy Note 7 készülékek nem biztonságosak a használóikra nézve. Az interneten fellelhető információk alapján már a világ több tájáról érkeztek bejelentések, miszerint a telefon akkumulátora túlmelegszik, kigyullad, épp ezért robbanás- és balesetveszélyes. Ezért több mobilszolgáltató is arra kérte a készüléktulajdonos fogyasztókat, hogy áramtalanítsák a telefont és kapcsolják ki addig, míg azt ki nem cserélik. A bejelentések folytán ugyanis - ahogyan az olvasható a Samsung hivatalos magyar honlapján - akkumulátor problémákra történő hivatkozással ”Készülékcsere Program” került meghirdetésre. Ennek keretében díjmentesen cserélhették a fogyasztók a már meglévő, alig pár hónapos telefonjaikat, már biztonságosnak mondott, új Galaxy Note 7 készülékekre.  2016. október 11-én viszont ismét a sajtóban jelent meg az a hír, amelyben a gyártó már arra szólította fel globális partnereit, hogy állítsák le az érintett típus eladását, ne is cseréljék ki azokat újakra sem, szüntessék be teljesen az értékesítést. A fogyasztóknak pedig azt ajánlották, hogy a mobiltelefont ne használják, be se kapcsolják a kockázatok miatt és érvényesítsék garanciális jogaikat.

A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívja a magyarországi forgalmazók figyelmét, hogy felelős vállalkozói magatartás esetén minden további nélkül vissza kell kapniuk a fogyasztóknak a hibás termékek vételárát! Anélkül, hogy a pénzvisszatérítés helyett először cserét ajánlanának fel a vásárlónak. Alapesetben ugyanis a fogyasztóvédelmi előírások szerint az eladó vállalkozás hibás terméknél csak annak kijavítására vagy kicserélésére köteles, és ha ezt nem vállalja vagy ennek teljesítésére nem képes, ekkor lehetséges a teljes vételár visszafizetése. Azonban az előállt helyzet miatt kijavítás-csere most szóba sem jöhet, figyelemmel a gyártó által megtett legfrissebb bejelentésre, és az értékesítés leállítására. Nem engedhető meg, hogy a fogyasztókhoz a cserével esetleg újra veszélyes termék kerüljön, ezért visszajár számukra a hibás, túlmelegedő mobiltelefonok vételára!

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM