A Budapesti Békéltető Testület – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával -az idei első lapszámban a korábbi gyakorlatát követve nagyon sok hasznos információval és tanáccsal szolgál mind a fogyasztók, mind a vállalkozások részére.

Ebben a negyedévente megjelenő újságban számos fogyasztóvédelmi témát érintő cikket találhatnak az olvasók, mellyel a testület nem titkolt célja, hogy a hazai fogyasztóvédelmi politikával összhangban a fogyasztói tudatosságot, tájékoztatást erősítse.

Ugyanakkor a testület ezzel a kiadvánnyal szeretné felhívni a figyelmet a különböző fogyasztóvédelmi problémákra is. Az újság a fővárosi, kerületi önkormányzatokhoz, megyei, járási kormányhivatalokhoz is eljut természetesen a vállalkozások és a fogyasztók mellett.

A Mindennapi Fogyasztóvédelem bemutatja más fontos témák mellett, hogy a fogyasztók már a Budapesti Békéltető Testület applikációjának letöltésével online is beadhatják kérelmüket. Ezzel nagyon egyszerűen megtehető a fogyasztói bejelentés akár egy okostelefonról is. Az alkalmazás megkönnyíti, és egyben meggyorsítja a fogyasztói kérelmek benyújtását.

A másik fontos téma az élelmiszerbiztonság és a termékbiztonság kérdése. Napjainkban már elvárás, hogy a hagyományos hatósági szerep átalakuljon és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal valamint az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságok minél kevesebb helyen avatkozzanak be ellenőrzés keretében a gazdaság működésébe, de ahol, és amikor szükséges természetesen bírságolnak.

A Budapesti Békéltető Testületnél több érdekes üggyel is találkozhatnak az olvasók. Az egyik esetben a fogyasztónak egy húsipari termékkel volt kifogása, mert a szalámiban csont volt, mely letörte a fogát, ezért a gyártóval és a forgalmazóval szemben terjesztett elő kártalanítási igényt a fogszakorvosi költségeire. Az eljárásban a gyártó vitatta a kár bekövetkezését, valamint a kár bekövetkezése és a termék minősége közötti ok-okozati összefüggést, de mégis egyezséggel zárult az ügy a fogyasztó megelégedésére.

Sok probléma adódhat az élelmiszeripari termékek címkézésével összefüggésben is, hiszen sokszor megtévesztő a termék elnevezése, az összetételének feltüntetése hiányos vagy jogszabály által tiltott hozzáadott anyagokat is tartalmazhat. Ezekben az esetekben is tud segíteni a testület az ingyenes tanácsadással és segítségnyújtással.

A Testület a konkrét ügyben irányt mutat mi a teendője a fogyasztónak, hová-melyik illetékes hatósághoz-fordulhat kérelmével.

A Budapesti Békéltető Testület reméli, hogy az újsággal még jobban hozzájárul a fogyasztói magatartás tudatosabbá válásához és a fair, tisztességes vállalkozói magatartás kialakulásához.

Amíg van kereskedelem, vásárlás és internetes megrendelés addig fogyasztói tanácsadásra mindig szükség lesz a jövőben is. A fogyasztói tanácsadás pedig elérhető az érdeklődők számára a Budapesti Békéltető Testület honlapján a www. bekeltet.hu oldalon keresztül!