Könnyebb hozzáférés a pénzügyi szolgáltatásokhoz - Az Európai Bizottság cselekvési terve

2017.03.24. Jogi Fórum / MTI

Az Európai Bizottság cselekvési tervet dolgozott ki arra vonatkozóan, hogyan lássa el az európai fogyasztókat nagyobb választékkal és hogyan biztosítson könnyebb hozzáférést a pénzügyi szolgáltatásokhoz az Európai Unió teljes területén - közölte Valdis Dombrovskis, az Európai Bizottság alelnöke brüsszeli sajtótájékoztatóján

A pénzügyi stabilitásért, a pénzügyi szolgáltatásokért és a tőkepiaci unióért felelős biztos elmondta, hogy a cselekvési terv célja a nemzeti határok megnyitása, mivel jelenleg a fogyasztók csupán 7 százaléka vásárol pénzügyi szolgáltatásokat egy másik uniós tagállamból. A bizottság szándéka szerint lehetővé kell tenni, hogy minden fogyasztó szabadon választhasson az unióban rendelkezésre álló pénzügyi szolgáltatások közül és a legjobb ár-érték arányt kapja a pénzéért, miközben bízhat abban, hogy érdekei megfelelő védelemben részesülnek.
    

Dombrovskis elmondta, annak érdekében, hogy a fogyasztók közelebb kerüljenek a pénzügyi szolgáltatások valódi egységes piacához, növelni kell a fogyasztói bizalmat és erősíteni a fogyasztók piaci pozícióját a szolgáltatások otthoni vagy más tagállamokból történő vásárlása során. A hitelképesség értékelésének közös kritériumai és a hitelnyilvántartások közötti adatcsere megkönnyítése által csökkenteni kell a jogi és a szabályozásból eredő akadályokat, hogy a vállalkozások könnyebben terjeszkedhessenek a külföldi piacokon.
    

Annak érdekében, hogy az európai pénzügyi technológiai ágazat szabadon működhessen az Európai Unió egész területén és versenyképes legyen, a bizottság szem előtt szándékozik tartani a technológiasemlegességet annak érdekében, hogy ugyanazok a szabályok legyenek érvényesek a hagyományos módon - például a bankfiókokban - értékesített termékekre és szolgáltatásokra, mint a digitálisan értékesített termékek és szolgáltatások esetében.
    

A bizottság fontosnak tartja továbbá az arányosság elvét annak érdekében, hogy a szabályok megfelelőek legyenek a vállalkozások különböző üzleti modelljei, mérete és tevékenysége szempontjából, valamint a jobb integritást az átláthatóság, valamint a fogyasztók magánéletének és biztonságának biztosítása érdekében - tette hozzá az uniós biztos.

  • kapcsolódó anyagok
EU
EURÓPAI BIZOTTSÁG