Megtévesztő hirdetések - Pénzbírságot és figyelmeztetést szabott ki a GVH

2017.06.21. Jogi Fórum / MTI

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztése és valótlan állítás miatt 500 ezer forintra bírságolta a Manna Natúr Kozmetikum Kft.-t, a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t pedig figyelmeztetésben részesítette.

A hivatal közleménye szerint a két vállalkozás megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert ajánlatait megismételhetetlenként hirdette, miközben azok - az informatikai szakértői vizsgálat szerint - nem tekinthetők egyedieknek. Valótlanul állították azt is, hogy a kedvezményes ajánlat csak két percig érhető el, ezzel nem adtak elég időt a tájékozott döntés meghozatalára - írta a GVH.
    

A Manna Natúr Kozmetikum Kft.-re kirótt bírság kiszabásakor a felugró ablakokkal kapcsolatban elért nettó árbevételt vették alapul, súlyosító körülményként értékelték többek között a jogsértő magatartás kiterjedtségét.
    

A GVH a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t olyan versenyjogi megfelelési mechanizmus elfogadására kötelezte, amely alkalmas a jövőbeni jogsértések megelőzésére: a vállalkozásnak ezt rögzítenie kell belső eljárásrendjében és gondoskodnia kell arról is, hogy reklámjait a megjelenés előtt hozzáértő belső munkatárs, valamint külső, független szakértő (ügyvéd vagy ügyvédi iroda, tanácsadó cég, független társadalmi szervezet) ellenőrizze, hogy azok megfelelnek-e a tisztességes kereskedelmi gyakorlat előírásainak.
    

A GVH felidézte, hogy a versenytörvény értelmében figyelmeztetés is kiszabható a kis- és középvállalkozásokra, ha első alkalommal követnek el jogsértést és ha az nem közbeszerzési kartell keretében, uniós jogot sértve, vagy sérülékeny fogyasztók kárára valósult meg.
    

A GVH a cégek honlapján 2015 januárja és 2016 decembere között a vásárlói rendelések leadásakor megjelenő, egyediként hirdetett ajánlatait és egyéb hirdetéseit vizsgálta.

  • kapcsolódó anyagok
GVH