Az FTC eltiltotta a Palmot a megtévesztő reklámozástól

2002.03. 7. CW Számítástechnika

Az USA szövetségi kereskedelmi bizottsága (FTC) szerdán bejelentette, hogy megegyezéssel zárult vitája a kézieszköz-gyártó céggel, amelyet gyakorlatilag eltiltottak attól, hogy termékeivel kapcsolatban megtévessze a felhasználókat.

A felügyelet szerint a Palm sok PDA-ját úgy reklámozta, mintha azok beépített internet és e-mail hozzáférést kínálnának, holott ehhez a felhasználónak kiegészítő szolgáltatásokat és termékeket kell vásárolnia, amiként ahhoz is, hogy a kézi eszközökről meg lehessen tekinteni Word és Excel dokumentumokat. A Palmnak továbbá egyértelművé kell tennie, hogy a vásárlóank elő kell fizetnie a cég egyedi Palm.Net internetszolgáltatására, ha hozzá akar férni az internethez és elektronikus leveleihez. Se a megállapodás eltiltja a Palmot attól a gyakorlattól is, hogy úgy reklámozza a drótnélküli és e-mail hozzáférést, mintha az "mindenhol" vagy "szinte mindenhol" elérhető volna az USA-ban, holott ez nem igaz. A bizottság közleménye mindazonáltal hangsúlyozza, hogy a megállapodás nem kötelezi arra a céget, hogy elismerje, szándékosan vétett. A megállapodást a felhasználók április 5-ig véleményezhetik, de amint véglegessé válik, a Palm minden egyes későbbi jogsértésért alkalmanként 11 ezer dollár büntetést köteles fizetni.

  • kapcsolódó anyagok
REKLÁM