Sokan még ma is úgy gondolják, elég, ha számítógépen jól működik egy weboldal, felesleges a mobiltelefonokkal foglalkozni. Ez azonban óriási tévedés. Piacot és súlyos pénzeket veszíthet az, aki a telefonról böngészőket és vásárlókat nem szolgálja ki tisztességesen, azaz nem mobilbarát az oldala. Ma már a weboldalak látogatóinak legalább fele böngészik ilyen készüléken. (X)

Ebben a cikkben összefoglaljuk azokat a rizikófaktorokat, amelyek abból származnak, ha a weboldalad nincs mobil eszközökre optimalizálva, hiszen ezen múlhat a vállalkozásod nyeresége, a bevételed, a dolgozóid bére, szélsőséges esetben még a céged jövője is.

Milyen károk származhatnak a mobilra való optimalizálás hiányából?

Amikor kárról beszélünk, ugyanúgy, mint a közgazdaságtudományban, kárnak tekintjük az elmaradt hasznot is, amely jelen esetben azért marad el, mert a mobilos böngészés a felhasználó számára lassú, körülményes, a weboldal mobilon nem élvezhető.

Ha például egy megrendelő űrlapot mobilon nehéz kitölteni, akkor a látogató vásárlás nélkül otthagyja a weboldalt, és már búcsút is mondhatsz a bevételnek. A Klikkmarketing kutatásai szerint általában sokkal alacsonyabb a konverziós arány a mobilos látogatóknál. Természetesen ezek a számok minden weboldalnál és akár egy weboldalon belül az összes űrlapnál jelentős eltéréseket mutathatnak, az azonban biztos, hogy a mobilos vásárlókról nem szabad lemondanod.

A károk összegszerűsége

Egy számtanpéldán keresztül azt is kiszámíthatjuk, mennyit jelenthetnek ezek a károk forintban. Ha van például 1000 látogatód havonta, és ezek fele mobil eszközt használ, akkor havi 500 látogatóval kell számolni. Ha a mobilos konverziód csak 1%, akkor havi 5 mobilos vásárlód van. Tegyük fel, hogy prémium kategóriás szolgáltatásokat árulsz, és 50.000 forint az átlagos kosárérték. Könnyen kiszámítható, hogy ebben az esetben havonta 250 ezer forinttal lehetne több a bevételed, ha nem 1% hanem 2% lenne a mobilos konverziós arány.

A reszponzív weboldal lesz a jó megoldás

A reszponzivitás angolból átvett fogalom és arra utal, hogy mennyire képes a honlapod alkalmazkodni az egyes eszközökhöz. A mobil eszközökre való optimalizálásnál különösen fontos a felhasználói élmény megtervezése. A felhasználói élmény az alábbi elemek összehangolásával növelhető:

  • Betűtípus és betűméret
  • Címsorok, alcímek kiemelése és mérete
  • Szövegek méretezése
  • A honlap struktúrája
  • Az adott oldal tagolása

Összegzés

Tehát a reszponzivitás növelésében sok rejtett tartalék van, amit érdemes kihasználni. Mivel a látogatók körülbelül fele mobilról érkezik, és a jövőben ez az arány inkább csak növekedni fog, a mobilos látogatók maximális kiszolgálása létfontosságú.