Az internetes vállalatokat és online reklámokkal foglalkozó cégeket tömörítő Interactive Advertising Bureau-nak sikerült megváltoztatnia az Európai Unió azon törvényhozási javaslatát, amelyet az internetes oldalak cookie használatával kapcsolatban megfogalmaztak.

Mint ismeretes a javaslatban az állt, hogy a site-oknak minden egyes alkalommal előzetes engedélyt kellene kérni a felhasználóiktól, ha cookie-t kívánnak alkalmazni látogatottsági méréseik során. “Felsoroltunktöbb, mint egy tucat olyan következményt, amellyel ez a döntés járna az online kereskedelemben és reklámiparban. Sőt az is látható, hogy a cookie-használat ilyen mértékű szigorításával megtizedelődne az online piacon működő vállalatok száma.” mondta az IAB elnöke, Danny Meadows-Klue. A törvényt valószínűleg május 13-án bocsátják szavazásra az Európai Parlamentben. “Még nem győztünk, de sikerült egy nagyon fontos pontot módosítattnunk a szavazásra kerülő törvényben. A legtöbb site és internetes cég használja az online kampányok hatékonyságát mérő cookie technikákat. Ha ezeket meg kell szüntetnünk, akkor a hirdetők a jelenleginél sokkal kisebb mértékben veszik igénybe az online reklámlehetőségeket.” – tette hozzá az elnök.