A Microsoftot hamis és megtévesztő hirdetéseiért bírsággal sújtja a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) az elmúlt évben immár másodszor.

A testület most a Palm Inc. (PALM) elleni agresszív Microsoft kampányt vizsgálja. A két cég közötti rivalizáció múlt év végén kezdődött, amikor a software óriásról kiderült, fel akarja használni a Windows-t a Palm és más riválisai ellen. Tavaly áprilisban a Szövetségi bíróság megállapította, hogy a Microsoft rengeteg illegális eszközt használt annak az érdekében, hogy megőrizze és tovább növelje a Windows monopóliumát.

Az FTC megállapította: a vállalat “Can your Palm Do That? – azaz “A te Palm számítógéped is képes lenne erre?” – szlogenű hirdetései hamis állításokat tartalmaztak. A fogyasztóknak ugyanis olyan szolgáltatásokat kínált a reklám, amelyekhez csak akkor juthattak hozzá, ha a meghirdetettnél többet költöttek a drótnélküli számítógépekre. A vállalat magyarországi hirdetéseit a Whizz kezeli, a médiaügyeket a The Media Edge intézi.