Az Office of Fair Tading felmérése szerint az angol online boltok több, mint fele megsérti a fogyasztóvédelmi törvényt. A felmérés során vizsgált boltok több, mint fele nem szolgáltat semmiféle információt a pénzvisszafizatésről illetve a visszáru kezelésről.
Az OFT vevőszolgálati igazgatója szerint, sok kereskedő még nincs tisztában azzal, hogy a kiskereskedelem egyéb formájára vonatkozó törvények az internetes kereskedelemre is vonatkoznak és csak nagyon kevés az áruk és szolgáltatások hagyományos eladására vonatkozó törvény nem vonatkozik az online eladásokra.

Az internetes kereskedelem esetében azonban nehézséget okoz az online boltot működtető cég székhelyének, illetve a vásárló lakhelyének meghatározása, valamint az, hogy mely ország törvényei az irányadóak.

Ez sarkallta az OFT-t arra, hogy egy a vevők jogairól szóló kampányt indítson, melynek részeként egy kiadványt jelentetett, miszerint: a vevő jogosult az áru vagy a szolgáltatás árának visszaigénylésére, amennyiben a megadott határidőn belül vagy ha nincs feltüntetve határidő, akkor a megrendeléstől számított 30 napon belül nem kapja meg a megrendelt terméket; adott időintevallumon belül elállni a megrendeléstől mindenféle indoklás nélkül; bankkártyájának adatainak védelmére; írásbeli visszaigazolásra a vásárlásról.