Bárándy Péter szerint az egy évvel ezelőtt felállított Roma Antidiszkriminációs Ügyfélszolgálati Hálózat jó példa arra, miként ívelhet át a kormányzati ciklusokon egy valós probléma megoldására indított kezdeményezés.

Az igazságügy-miniszter a hálózat csütörtökön megnyílt kétnapos budapesti tanácskozásán úgy vélekedett: a szervezet a hátrányos megkülönböztetést elszenvedők segítésével csökkentheti a távolságot a cigányság és a többségi társadalom között. Rámutatott arra: a minisztérium új vezetése nemcsak megtartotta, hanem tovább is fejlesztette a szervezetet. Bárándy Péter kitért arra is, hogy az ügyek többségét – az adott probléma jellege miatt – a hálózat munkatársai elutasíthatnák, mégsem teszik, hanem megpróbálnak segíteni a hozzájuk fordulóknak. Teleki László, a Miniszterelnöki Hivatal roma ügyekért felelős politikai államtitkára fontosnak nevezte, hogy minél többen értesüljenek a szervezet munkájáról. Jelezte: jövő júniusra talán sikerül elfogadni az úgynevezett antidiszkriminációs törvényt.

Heizer Antal, a Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Hivatal elnöke hangsúlyozta, hogy a hálózattal kapcsolatos politikai félelmek és kritikák nem igazolódtak be, s az ügyek száma is bizonyította, szükség van erre a szolgáltatásra. Véleménye szerint a jövőt illetően a bővítésre kell törekedni: az ország minél teljesebb lefedésére és a résztvevők regionális együttműködésének erősítésére. Dobóvári Ildikó, az Országos Cigány Önkormányzat (OCÖ) hivatalvezetője arról beszélt, hogy egyre többen ismerik és igénylik a szervezet munkáját, amelyre – más jogvédő irodák tevékenysége mellett – az antidiszkriminációs törvény megalkotása után talán még nagyobb szükség lesz.