Idén már hét nagy szervezet perelte be a Gator online marketing céget, hogy illegálisan automatikusan megnyíló hirdetési ablakokat (pop-up ads) helyez el webhelyeiket, és ezzel megtéveszti a webhelyre látogatókat.

Most két nagy szállodalánc, a Six Continents Hotels és az Inter-Continental Hotels is hasonló értelmű keresetet adott be a Gator ellen, mert a cég agresszív hirdetéseivel egyrészt megsérti a szállodák márkanevükhöz fűződő jogát, másrészt megtéveszti a szálloda ügyfeleit. A problémát ugyanis az okozza, hogy a hirdetési ablakokról azt hiszi az ügyfél, hogy a szállodalánchoz tartoznak, és ott eszközölnek helyfoglalást, majd amikor megérkeznek úti céljukhoz, kiderül, hogy a szállodalánchoz tartozó Hotelben nincs a nevükre lefoglalt szoba.

“Azt szeretnénk, hogy ügyfeleink biztosak lehessenek abban, hogy ha webhelyünkről foglalnak szobát, azt meg is kapják, fogalmaz a Six Continents elektronikus kereskedelmi alelnöke, Eric Pearson. A felperesek a Gator “OfferCompanion” kémszoftverének (spyware) működését nehezményezik, mert a program más szoftver letöltése közben – mintegy trójai falóként – letöltődik a felhasználó PC-jére, és automatikusan futni kezd, amint a felhasználó megnyitja a böngészőt – és a különböző webhelyekre látogató felhasználót a hirdetési ablakokkal igyekszik onnan átcsábítani a Gator ügyfeleinek webhelyeire. A szállodaláncok a Gator hirdetéseinek leállítását, anyagi kárpótlást, valamint egy “kijavító jellegű” reklámkampányt követelnek a marketing cégtől.