A háborút bevételi forrásnak tekintő cégek kéretlen reklámlevelek ezreivel árasztották el az internetet. Ajánlataik az amerikai zászlótól a gázálarcig terjednek, derült ki az emailszűrő SurfControl cég vizsgálatából.

A cég azt tapasztalta, hogy március végéig a háborúval kapcsolatos reklámlevelek a teljes spamforgalom közel 10 százalékát tették ki, míg a hónap elején csak alig néhány ilyen levelet lehetett találni. A SurfControl havonta 40-50 ezer szemétlevelet vizsgál, mondta Susan Getgood, a cég marketing alelnöke. Korábban a kétes nigériai üzleti lehetőségek és a kedvezményes jelzáloghitel ajánlatok jelentették a slágert. A leggyakoribb reklámlevelek márciusban a “Vegyen egy amerikai zászlót autójába, ezzel is támogatja katonáinkat”, vagy a “Vegyen 4 történelmi könyvet, darabját 1 dollárért”-típusú levelek voltak, mások pólókat, kitűzőket, víztisztítókat és izraeli gyártmányú gázmaszkokat reklámoztak. Egy-egy árut több cég is kínál – a SurfControl például 216 különböző gázálarc-reklámot talált márciusban. Április elején is folytatódott a spam áradat, de a gázálarcok a háttérbe szorultak, az új sláger a póló.