Szakértők szerint jogilag nem kifogásolható, de megtévesztő a Matáv hangpostafiók szolgáltatását hirdető telemarketing-kampánya.

A szerződések ugyanis ráutaló magatartás alapján jönnek létre, azaz, ha az ingyenes szolgáltatást használó ügyfél nem jelez vissza, akkor automatikusan hangpostafiók előfizetővé válik. A Matáv levélben értesíti az előfizetőket a szolgáltatásról, majd telefonon felkeresi az ügyfeleket, és felajánlja a szolgáltatás kéthónapos ingyenes bevezetését. Ha ezen időszak alatt az előfizető nem mondja le a szolgáltatást, létrejön a szerződés.

Baranovszki György, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) jogi képviselője szerint a szolgáltató nem közölheti egyoldalúan, hogy a hallgatás létrehozza a szerződést, ehhez mindkét fél előzetes beleegyezése szükséges. A Matáv tavaly februárban kezdte a kampányt, és mára 300 ezer hangpostafiók-előfizetője van.