Szigorú fogyasztóvédelmi ellenőrzések a benzinkutakon

2003.05.28. FigyelõNet / Népszabadság

Minden második benzinkútnál hiányosságokat talált a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség - derül ki a vizsgálatokból. A fogyasztóvédők ígérik, hogy a turistaszezon közeledtével gyakrabban ellenőriznek - olvasható a Népszabadságban.

Budapesten összesen 258 benzinkút működik, de az autós nem tudhatja, hová állhat be jó érzéssel tankolni. A tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy a kutasok elve: akinek autója van, az "levehető" egy kis pluszpénzre, ha már a borravalós korszak elmúlt.

Radó Károly, az FVF fogyasztókapcsolati osztály vezetőjének tapasztalatai szerint a leggyakoribb panaszok a minőségre és a pénzvisszaadásra vonatkoznak, sokan kifogásolják a mérést és azt, hogy a kenőanyagok esetében más a valóság és más a dobozon feltüntetett szöveg. A panasziroda előbb mérlegeli a bejelentéseket, majd eljuttatja azokat az FVF szakmai irányítása alá tartozó, területileg illetékes fogyasztóvédő szervhez. A panaszokat harminc napon belül kivizsgálják.

Olyan esetről nem tudunk, hogy a vevőket megkárosító benzinkutat bezáratták volna. Átfogó vizsgálatra egyébként 2001 nyara óta nem került sor. Petrovics Gyuláné, az FVF munkatársa kérdésünkre elmondta: a benzin vagy a gázolaj minőségét nem vizsgálják, mert ilyen panasz az utóbbi időben nem érkezett a vevőktől.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM