Szigorítják a dohányáruk reklámozását

2003.12. 4. MTI

A kormány szerdai döntésével megerősítette, hogy Magyarország csatlakozik az Egészségügyi Világszervezet dohányzás-ellenőrzési keretegyezményéhez - jelentette be Gulyás Erika a kabinet ülését követő budapesti sajtótájékoztatón.

A világszervezet által a nyáron aláírt egyezmény egy szigorú, de nem teljes körű reklámtilalom bevezetését írja elő az érintett országok számára 2005. július 1-jéig - közölte a kormányszóvivő-helyettes. Elmondta: a tilalom egy szűk kivétellel kiterjedne a nyomtatott sajtóra az elektronikus reklámokra és események szponzorálására is, ami elsősorban a motorsportot érintené. Hozzátette, a magazinok egy bizonyos körén belül - amelyek csak egy szűk körhöz jutnak el - megengedett lesz a dohányreklám, de ebbe - mint hangsúlyozta - a napilapok biztosan nem fognak beletartozni.

Az, hogy a szigorítás a magyarországi Forma 1-es futamot érinti-e, egyelőre még nem dőlt el.

  • kapcsolódó anyagok
REKLÁM
DOHÁNYZÁS
KORMÁNYZAT