Vita a "kötelező" felmondásáról - bajba kerülhet a Netrisk több ezer ügyfele

Bő tízezer olyan kötelező gépjármű-biztosított ügyfél helyzete vált bizonytalanná, akik az elmúlt hónapban a Netrisk online biztosítási brókercég segítségével mondták fel eddigi szerződésüket három nagy hazai autós biztosítótársaságnál. A biztosítók ugyanis pár napja közölték az alkuszvállalattal: érvénytelennek tekintik az általa közvetített felmondásokat.

December elején az Allianz Hungária, a Generali-Providencia és az OTP-Garancia biztosítók írásban tudatták a Netrisk online biztosítási alkuszcéggel: nem tartják érvényesnek azokat a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésekre vonatkozó felmondásokat, amelyeket az alkuszvállalat adott be ügyfelei nevében hozzájuk. Nem kis létszámról van szó: a Netrisk Kft. az elmúlt hónapban mintegy 14 ezer felmondást továbbított e társaságoknak.

Mindez azt jelenti: az érintett ügyfeleknek egyelőre fogalmuk sem lehet arról, hogy januártól régi vagy új biztosítójukhoz fizessék díjukat. Ha a helyzet heteken belül nem rendeződik, e biztosítottak díjnemfizetés miatt akár el is veszthetik jelenlegi bónuszfokozatukat eddigi társaságunknál.

A jogi nézeteltérés oka, hogy a biztosítók úgy vélik: a felmondások alakilag és tartalmukat tekintve sem voltak megfelelőek. A törvény betűjével ellentétben ugyanis a brókercég – egyedi módon – csupán az ügyfél faxon elküldött nyilatkozatát szállította el hozzájuk. Márpedig a hatályos polgári törvénykönyv (ptk.) nem teszi lehetővé, hogy a valamely képviselő (jelen esetben az alkusz) közvetítésével kezdeményezett felmondáskor a közvetítő csak faxolt, s nem az eredeti ügyfélaláírással ellátott dokumentumként birtokolja a biztosított jóváhagyását.

Bővebben:
http://www.vg.hu/index3.php?…

  • kapcsolódó anyagok
BIZTOSÍTÁS