Az e-kereskedelem szabályozása az EU-ban

2003.12.18. MTI

Az Európai Unió e-kereskedelmi irányelve a szabályozott, rendezett on-line szolgáltatások fellendülését szolgálja, az irányelvet már 12 tagországban alkalmazzák.

Célja, hogy a vállalkozásoknak és fogyasztóknak törvény által garantált védelmet biztosítson az on-line szolgáltatások használata során. Működési elve egységes szabályok alkalmazásán alapszik.

Az előrejelzések szerint az európai internetezők 54 százaléka válik on-line vásárlóvá 2006-ig, így az irányelv sikeres alkalmazása alapvető az EU gazdasága számára.

Európa on-line népessége 2002 végére elérte a 184 milliót, és az előrejelzések szerint 2004 végére a 200 milliót is meghaladhatja. Egy 2002 és 2006 közötti időszakot felölelő tanulmány kiemeli Németországot, mint a legfőbb változás helyét. Az internet epicentruma keletre mozdul - az Egyesült Királyságból Németországon át az új csatlakozók felé. Ma még éles a kontraszt az egyes európai térségek és országaik között. Míg a nyugat a népesség 42 százalékát képviseli, addig kelet csupán a 13 százalékát.

Kelet- és Közép Európára különösen jellemző az a trend, hogy a vállalkozások és szervezetek taposták ki az internethasználat útját. Idővel azonban szerepcsere történt, és napjainkra a vásárlói oldal határozza meg az e-nagykereskedelem növekedését. Drámai változások azonban a jövőben nem várhatók az európai e-kereskedelem terén. A becslések szerint 2006-ra az e-kereskedelemből származó bevételek Közép- és Kelet-Európában elérik a 2,4 milliárd eurót, míg nyugaton a 226 milliárd eurós nagyságrendet.

Bővebben:
http://eu.mti.hu/news.asp?…

  • kapcsolódó anyagok
KERESKEDELEM
E-KERESKEDELEM
EURÓPAI UNIÓ