A pozitív összehasonlító reklám üzleti ereje, célja és jogi megítélése
2020. február 14.
dr. Hrecska Renáta
2020. január 27-én a Lidl Magyarország megosztott egy bejegyzést a hivatalos Facebook-oldalán, amely indirekt összehasonlító reklám lévén meglepő arányban mozgatta meg a hazai vállalkozások színe-javát. A cikk megvizsgálja, hogy a szóban forgó összehasonlító reklám mennyire sértheti az összehasonlításban érdekelt IKEA érdekeit, illetve milyen mértékben ütközik a vonatkozó Európai Uniós és hazai jogszabályi rendelkezésekbe.
A Szerző kutató-oktató.
- kapcsolódó anyagok
REKLÁM
Jogi Fórum oldalak
könyvek
publikációk
- Vikman László: A kéretlen elektronikus reklámok szabályozása
- Vikman László: Direktmarketing és spam - lehetõségek, korlátok
- dr. Hrecska Renáta: A pozitív összehasonlító reklám üzleti ereje, célja és jogi megítélése
interjúk
hírek
- Közel 6 milliárd forintnyi GVH-bírság megtévesztő reklámok miatt - Mire érdemes figyelni reklámozási és marketing kérdések esetén? (2021.01.20.)
- "Zöldre mosott" vállalkozások - A GVH a megtévesztő reklámgyakorlatra figyelmeztet (2020.12.17.)
- 150 milliós GVH bírság valótlan állítások miatt - A BioTech USA sérülékeny fogyasztói csoportokat is megtévesztett (2020.08.05.)
- Gyerekinfluencerek – influencergyerekek - Tisztább jogi és etikai szabályokat sürget a Magyar PR Szövetség (2020.06.05.)
- Reklámok és kartellek a koronavírus idején - Amire a kereskedelmi kommunikációban érdemes odafigyelni! (2020.04.22.)
KERESKEDELEM
könyvek
publikációk
- Németh Ádám: Elektronika a kereskedelemben
- Spiczmüller Bence: A tengeri hajóraklevél dematerializálódásának problematikája a polgári - és az elektronikus kereskedelmi jogban
- dr. Varga Nóra: A határozatok elismerésére és végrehajtására vonatkozó szabályozás fejlődése ez Európai Unióban az 1968-as Brüsszeli Egyezménytől napjainkig
- Heil Kristóf Mihály: Kereskedelemügyi vármegyei javaslatok az 1830-as években
- dr. Hrecska Renáta: A pozitív összehasonlító reklám üzleti ereje, célja és jogi megítélése
interjúk
hírek
- Márciustól ki kell helyezni az üzletekben is az új energiacímkéket - Egységes uniós szabályozás egyszerűsíti a jelölési rendszert (2021.02.16.)
- Egyre népszerűbbek a nemzetközi választottbírósági eljárások - A Brexit bizonytalanná tette a határon átnyúló peres eljárásokat (2021.02.10.)
- Szigorodnak a kedvtelésből tartott állatok kereskedelmének szabályai - Április 1-jén lép hatályba a kormányrendelet (2021.02.02.)
- Jelentős változásokat hoz a januárral hatályba lépő Brexit-megállapodás! Jöhetnek még meglepetések... - Amit tudni érdemes! - (2021.01.11.)
- Jelentősen átalakult a jótállás szabályozása - Mi változik 2021-ben és hogyan? (2021.01.07.)
VERSENYJOG
könyvek
- Az elektronikus hírközlés és média gazdasági szabályozásának alapjai és versenyjogi vonatkozásai
- Gazdaság és Jog
- Magyar fogyasztóvédelmi és reklámjog
- Magyar Jog
- Versenyjog
publikációk
- Dr. Szilágyi Pál: Új teszt az európai fúziókontroll során?
- Dr. Szuchy Róbert: A gépjármû értékesítés új versenyjogi szabályai és hatása a közös piacon
- Dr. Szilágyi Pál: A bírságkiszabás a magyar versenyjogban – néhány észrevétel
- Dr. Keck Dániel: A Bizottság fúziókontroll-gyakorlatának bírósági kritikája az Airtours- és a Schneider-ügyek tükrében, és ezek hatásai a fúziós reformfolyamatokra
- ifj. Sipos László: A kartellek és a GVH "engedékenységi politikája"
interjúk
honlapok
hírek
- Szélesedő jogosultságok a GVH kezében - Februárral módosult a versenytörvény! - A legfontosabb változások (2021.02.19.)
- Közel 6 milliárd forintnyi GVH-bírság megtévesztő reklámok miatt - Mire érdemes figyelni reklámozási és marketing kérdések esetén? (2021.01.20.)
- "Árnyék tiltás" - A tech cégek rendszerszintű visszaélései? - Rendkívüli ülést tartott a Digitális Szabadság Bizottság (2021.01.19.)
- Versenytükör - A GVH szakmai lapja - Megjelent a 2020. évi II. szám - Letölthető! (2021.01.06.)
- "Zöldre mosott" vállalkozások - A GVH a megtévesztő reklámgyakorlatra figyelmeztet (2020.12.17.)