A termékeredetiség biztosításával foglalkozó hongkongi GS1 nevű non-profit szervezet elindította új, eredetiség-ellenőrző programjának tesztelését. Az új rendszer lehetővé teszi, hogy maguk a fogyasztók győződhessenek meg a vásárolt termékek, így az egészségügyi készítmények és élelmiszerek valódiságáról – írja a MIS Asia.

A GS1 Hongkong egy non-profit szervezet, amely a helyi kormány támogatásával termékeredetiség-igazolással és ellenőrzéssel foglalkozik. Új programjának lényege, hogy egyszerű és megbízható módot kínál a fogyasztók számára ahhoz, hogy az eredeti és a hamis termékeket meg tudják különböztetni. A programban a csatlakozó vállalkozások által gyártott, forgalmazott vagy értékesített termékeket egyedi azonosító kódokkal látják el, amelyeket az árucikkeken egy lehúzható biztonsági címke alatt helyeznek el. A kódok, és így a termék hitelességét a fogyasztók a GS1 által üzemeltetett honlapon keresztül vagy egy központi telefonszámra küldött SMS-ben tudják ellenőrizni.

A rendszert novemberben tervezik hivatalosan is elindítani, addig az eljárás tesztelése és a tapasztalatok értékelése folyik. A tesztidőszakhoz négy hongkongi cég csatlakozott: az egészségügyi termékeket forgalmazó Comvita HK, a tradicionális kínai élelmiszer-alapanyagokkal kereskedő First Edible Nest, a hagyományos kínai gyógyszereket gyártó Po Sum On Medicine Factory, és a Hongkongi Nemzetközi Repülőtéren működő kereskedő-hálózat, a Nuance-Watson. A termékellenőrzés megkönnyítéséhez a First Edible Nest egyik üzletében és a hongkongi repülőtéren termékellenőrző pontokat állítottak fel, ahonnan a GS1 ellenőrző honlapja a helyiek és a turisták számára közvetlenül elérhető.

A GS1 közleménye szerint a rendszer célja a fogyasztói bizalom és a márkaintegritás növelése, amellyel hosszú távon Hongkong, mint eredeti és elfogadható árú termékeket kínáló régió hírnevének növeléséhez kívánnak hozzájárulni. Ugyanakkor a szervezet szerint a program nem csak a vásárlók, hanem a jogtulajdonosok számára is hasznos lehet. Ez utóbbiak számára a termékvédelem mellett megbízható beszerzési és forgalmazási láncot tud biztosítani, valamint lehetővé teszi a fogyasztók folyamatos tájékoztatását is.