Angliában megszületett az első ‘meta tag’ ítélet, melyben a Mandata nevű céget 15.000 font kártérítésre kötelezték (az eljárási költségekkel együtt összesen 80.000 fontot kell fizetniük). Hasonló ítéletet korábban csak az Egyesült Államokban hoztak. Dominic Bray, a felperest képviselő ügyvédi iroda tagja szerint az ítéleten nem kell meglepődni: “a (Legfelsőbb) bíróság egyértelművé tette, hogy más jóhírét (goodwill) és védjegyét az Interneten sem lehet kisajátítani”. Az un. ‘meta tag’-ek a weboldalakba (ezek HTML kódjába) ágyazott speciális megjegyzések. A mindennapi életben elvileg nagyon hasznosak lehetnek, hiszen megkönnyítik a megfelelő oldalak keresését, leírják azok tartalmát és sok más értékes információt tartalmazhatnak. Egyik sajátosságuk azonban az, hogy csak az internetes keresők látják őket: az oldal látogatói nem. Ezért eshet meg az (mint a fenti esetben is), hogy az A céget keresve a B cég honlapjára jutunk. A Mandata programozója azonban biztosra akart menni: a meta tag-eken kívül 27-szer írta bele a főoldalba ‘láthatatlan’ betűkkel a konkurens nevét. (Tehát olyan betűszínt használt, ami megegyezett a háttér színével. A hatás hasonló.) A felperes szerint ezek az adatok több, mint négy hónapja szerepeltek a Mandata honlapján. A bíróság azonban arra is kitért, hogy az ezzel okozott bevételkiesés (tehát az, hogy az oldal vevőket “szívott el”) nem volt számszerúen bizonyítható. Mindenesetre úgy tűnik, az angol polgárok komolyan vették az esetet. A BBC főoldaláról három kulcsszó tűnt el múlt csütörtök óta (“star wars”, “Buffy”, “Austin Powers”), természetesen Anglia legnagyobb tartalomszolgáltatója tagadta, hogy a Mandata v. Road Tech ügy áll a háttérben.